zaterdag 8 juni 2013

Culi?



Dat monument in Jakarta, op de achtergrond, dat heeft Sukarno neergezet.
Vlak daarna werd ie afgevoerd.
Sindsdien heet dat ding Sukarno's Laatste Erectie, hahahahaha!

Maar nu terzake: lazer op met je culi!

Formule 1

Ik kan nog steeds niet voldoende mijn genoegen uiten voor het feit dat RTL de Formule 1 achter de decoder zette.

Ik zoeken naar een andere zender en vond de BBC.
* Die zenden ook de vrije trainingen uit (RTL niet)
* Stukken beter en veel uitgebreider (1 uur RTL kwalificatie = 2 uur en een kwartier BBC)
* Geen -onderbrekingen voor en stupiditeit van- reclame!!

BBC heeft als commentatoren ex F 1 rijder David Coulthard en ex renstalhouder Eddie Jordan. Beide zeer goed.
RTL had (ook goed, maar hád, want hij is weg naar Mercedes) Niki Lauda. Nu is daar enkel Olav Drol over...

Dank RTL!!!!!


Ik zocht naar die crash van Lauda op de Nürnburgring, 1976.
Zie hier (alle links hier in een nieuw venster).
En vooral ook hier.
Achteraf gezien hier.

En Kubica, dat is ook een crash type.
Die won kort geleden de Acropolis rally.
Dat was zijn eerste win na jaren revalidatie en jaren opklauteren, rustigjes in de rallysport, als voorbereiding op terugkeer in de F 1.
Zie hier.
Wat was er gebeurd? Winter, geen F 1, rally rijden, zware crash.
Zie hier.
Maar dat was niet de eerste zware crash.
Zie hier.
Dat kwam in herinnering omdat er vandaag en morgen in Montreal wordt gereden.


Diversen

Ik liep door Groningen.
Ik nam de eerste parallelstraat aan de Ebbingestraat (Boteringestraat) naar rechts maar ik had de tweede moeten hebben, Oude Kijk in het Jatstraat, om bij die Bulgaarse winkel te komen.
Geen probleem, we steken door.
Verdomd, alwéér een hoerenstraat. De Muurstraat. Dat is de derde hoerenbuurt al. Nieuwstad, Turftorenstraat, Muurstraat...

Ik had het een tijdje geleden over de kazoo.
Allemaal voorbeelden.
Maar ja, ik vergat drs. P!
Hoor hier.

Gisteren
Ring!
Goedeavond meneer. Ik ben van de Alzheimerstichting. Weet u wat Alzheimer is?
-Huhh??


De muziek van de week is deze week Dylan, Durango.
Maar ik denk dat ik die link al wel eens heb gegeven.
Hoor hier.

En ik zat over een oud liedje na te denken.
Op het hoekje brandt nog licht! Daar zijn ze nog niet dicht!
Moeilijk zoeken want het wordt verontreinigd door De Mounties die het vercanavaliseerden.
Maar zie hier.

En ik herinnerde me ook in ene het Resistentieorkest, daar had iemand op de radio het over.
Zie hier.


Film

Caché
Wat een trage zeurstart...
Weg ermee.

Valkyrie
Is dat niet hetzelfde als die aanslag op Hitler door die Stauffenberg of zo?
Niet echt sterk.
Probleem met dit soort films: je weet dat Hitler het overleeft.

Collateral
Een zeur-crimi.

Frozen River
Gedoe...

Sans Toit ni Loi
Niet echt slecht maar het gaat toch vervelen.
Vrijgevochten zwerfmeisje in Frankrijk.
Heel stoer en zo maar laat zich wippen voor onderdak en eten.
Kabbelverhaal...


And now for something completely different alweer:

Majoor Bosshardt

Gisteren de onthulling van het Majoor Bosshardt monumentje op de Wallen van m'n ouwe makker Peter de Leeuwe.
Die ene heilkolonel in z'n speech: de beeldhouder[sic] Piet van Leeuwen.
De hele familie joelen.


Dank P.
En zie zijn foto's hier.

Ik heb de Majoor dikwijls ontmoet.
Ik kookte regelmatig op het schip van Toon, zie hier.
En dat lag vlak bij de Spar in de Rapenburg in Amsterdam en daar deed de Majoor haar boodschappen, en ik ook wel.

Enkele keren haar aangesproken.
Dat ze die papieren zak best dicht mocht vouwen. "Als u zegt dat er boontjes in zitten dan denken ze echt niet dat u er misschien aardbeien in hebt gestopt mevrouw!" Want dat dacht ze, dat dat misschien kon gebeuren.
En dat ik haar complimenteerde met haar outcoming in Trouw als lesbo, de dag ervoor.
Ze keek me verbaasd aan. Hoezo dapper?