dinsdag 19 april 2011

Had het met iemand over asperges


uit Blaye. Hier (alle links hier in een nieuw venster). Polsdik...



Eende- en ganze-eieren van de markt. Niet dat ik die allemaal op ga vreten hoor. Zijn voornamelijk weggevertjes.

Vandaag inkopen Groningen, en wijntjes bij De Beurs (vóór de markt) en Bommen Berend (ná de markt). Search the blog. Was ook bij die fantastische Venezolaanse meeneem eettent Los Sabrosos (Las Sabrosas?) op de grote markt. Zuly. Ze zag er prima uit, en Cor z'n buik mocht er ook wezen. Empanadas met zwarte bonen en kaas. Een voor de buuf en een voor in de diepvries. Zat bij BB op het terras, zakje met empanadas open ivm afkoelen, iedereen snuifsnuif...



Antroewa. Lijkt op Garden eggs, maar dit is nogal bitter. Is gepland met ganze-ei en bakbanaan, toch?
Kocht ook Halloumi, en daarbij rode puntpaprika.

Link koksforum hier. Mwahh...

Kocht bij de kruidentent lavaswortel (zie verderop of later). Had met iemand een discussie. Citroenpeper was een bepaald soort peper. Gelul. Gemaakt van witte peper + citroenrasp.

Wereldmuseum hier.

Lammetjes, paasontbijt en alweer dat gezeur over die asperlettes hier.



Heerlijk vieze pan...

Gisteren. Quorn, kidney, kastanjechampignons.
Quorn bakken, uit.
Lek bonen.
Olijfolie, sjalot, knof, fijngewreven venkelzaad (eigenlijk wilde ik lavas maar dat had ik niet en kocht dat dus vandaag), gebroken piment, vers gemalen korianderzaad...
Iets paddo blokje, en schijfjes paddo hoeden, bakken...
Witte wijn, piripiri..., proef.
Bonen erin opwarmen.
Iets later ook de Quorn.



Lavas wortel

Garnalen kroketten. Ik bedoel het volgende. De buurvrouw wilde garnalenkroketten kopen maar de supers hadden ze niet. Nou komt donderdag AH hier uit zijn tijdelijke behuizing in het nieuwe pand, en dat is dan een 5, of hoe heet het winkel. Die dus het hele assortiment moeten hebben. Dus ook garnalenkroketten. Maar gegarandeerd dat ze die niet hebben want daar vraagt geen enkele Groninger om. Dus ga je dan zeggen "Ik kan geen garnalenkroketen vinden" en dan zijn ze verplicht die te bestellen.
Goed.
Wat anders.
Eerder was het een 4 winkel (of zoiets). Dan hoefden ze niet alles te hebben, maar als er wat in de Allerhande stond, dan moesten ze dat wel hebben. En dan stond er in de Allerhande wat over ingeblikte pruimen. Prima spul trouwens, enkel pruimen en water. En dan vroeg ik daarnaar en dan hadden ze dat niet en dan moesten ze dat bestellen en dan nam ik één blikje af (terwijl ze er nog 11 in het schap hadden staan) en verdomd, anderhalve week later lagen ze in de -33% kar. Ik al die blikjes meenemen en gebruiken voor de Eetclub... Slakken idem hahaha!



Was ook door m'n rijstwijn heen. Sake maar eens.

Maarten, het is niet te geloven: ik pak vanmorgen het "Verzameld proza" van Nescio en het valt open op 19 APRIL 1920. Ik zweer het! Ik citeer:- Oud ben ik geworden en werkelijk heel bescheiden. Mijn cathedraal werd een tuintje voor een aggenebbisch villaatje, heelemaal niet op een berg, een tuintje met twee kiezelpaadjes en een perkje witte margarieten die ik zieligjes tevreden begiet-.
L.


Ja. Ik sloeg en tijd geleden het uiterst dikke telefoonboek van Bordeaux open, op zoek naar [hotel] Québec. Daar viel het op open, verdomd.

Vive le Québec libre!
Daar hadden we het al eens over. Hier.
De ouwe gek... Over populisme gesproken...
Maar: dit was een intelectuele populist...