woensdag 26 maart 2008

Pasodoble


Dat beloofde ik aan de Spaanse les. Maar kwam niet, om de simpele reden dat ik zocht op PasAdoble. Contaminatie met Pasacalle, wat altijd PasOcalle wordt genoemd.
Maar goed: hier een klassieke (nieuw venster zoals altijd hier op dit blog).
(Uhh, Blogger is wel eens druk. Dan opent een link niet in een nieuw venster. In dat geval er rechts op klikken en dan, links, kiezen voor Open in nieuw venster.)

Mooi! Hier.
Schitterend. Hoe ze dat blad omslaat. Tsjak!

Ribera del Genil hier. Mooi ook. Lekker vals af en toe.

Ook een mooie hier. Skip saai intro zeg maar.

Goed zat en nog valser hier.
Op die muur staat trouwens "Agrupación Local", plaatselijke groep. Waarvan is onduidelijk. Hoogstwaarschijnlijk agrarisch.

De twee mooiste: "El gato montés" (de bergkat, de wilde kat) hier en "Mi Jaca" (Mijn Jaca) hier
Ook wel leuk trouwens: hier.

Jaca:



De kathedraal.
Dak van, hoe heet het ook weer, die doorschijnende witte steen. Komt daar uit de buurt. Maakten ze in de Romaanse tijd "ramen", "glas" van.
[Albast!]

Overigens: gaat het over dit Jaca hier
en ook hier:



Heb me sufgezocht naar een YTube van stierenvechten + Pasodoble, want dat hoort bij elkaar. Niks te vinden.
Nou ja, hier een YTube van mijn vriend Esplá.
Zonder muziek.
Hier.
De dierenliefhebber zei gewaarschuwd.

Het recept dat ik voor Esplá ontwikkelde, in Hotel de París in Zaragoza, staat hier (nieuw venster, als altijd). Ik bedoel de avocado-salade.