zondag 22 november 2015

Wat eten ze,




the rich and famous?

En hun interviews met Dick Cavett
(Bedenk dat die man dikwijls enorm staat te lullen aan het begin; spoel dus eventueel een minuut of 2½ door)



Muhammad Ali


Zie hier (alle links hier in een nieuw venster)

Zie dat verhaal over Ali en Frazier en Cavett hier


"baked chicken, dressing, green peas, macaroni and cheese, spinach"

Tsja, wat kan ik daar aan toevoegen...





Woody Allen


"I will not eat oysters. I want my food dead. Not sick. Not wounded. Dead."


Zie hier


Roast pork Foo Young

Dat is Foe yong hai met kip maar dan met varkensvlees
Ik bedoel: zoals wij Foe yong hai met kip kennen maar dan dus met gebakken varkensvlees

Zie hier





Marlon Brando


Zie hier


"Cooked bacon placed in an entire loaf of bread"

Ik mag aannemen dat bedoeld is een stuk gekookte ham in brooddeeg in de oven

Hij kon 's avonds op straat ook makkelijk zes hot dogs eten

En kampte met overgewicht...





Richard Burton


Zie hier


Chicken salad

Ik realiseer me nu dat ik dat eigenlijk nauwelijks ooit maak
Ik heb er ook geen enkel recept van

Dit hier zijn (ongetwijfeld) de bekendste Amerikaanse Chicken salad recepten


(Sylvia Witteman mailt ogenblikkelijk "Ik lees net dat je nooit chicken salad maakt! Joh! Dat is zo lekker! Met wat verse dragon en mayo, uitje… En dan op de bammetjes voor mee naar school bijvoorbeeld. Ik braad altijd 2 kipjes tegelijk, en wat er overschiet wordt een slaatje.)





John Cleese


"If God did not intend for us to eat animals, then why did he make them out of meat?"


Zie hier


"Corned Beef and Mash"

Dat is Mash met Corned beef erdoor en officieel heet het Mashed Potato and Corned Beef Hash
Lagen aardappelpuree en lagen Corned beef hash in een ovenschotel

Corned beef hash: olie, uien [en knof], corned beef, prakken

Ook wordt wel de hele handel door elkaar, als één prak, in de oven gezet.





George Harrison


Zie hier


Wat?
Daar kunnen we kort over zijn.

"Hamburgers"



(Volgende aflevering zie hier)