zondag 1 juni 2008

Karel & Gerard culinair


Over Karel van het Reve vs. culinair kunnen we kort zijn.
Appeltaart.
Geen kaneel, veel rozijnen.
Linzensoep van Tante Alie, als ik me goed herinner.
Geen details, alleen maar "na een dag staan smaakt het beter". Hier mag je uit afleiden dat hij het van grauwe linzen maakte, niet van rode soeplinzen.



Rechts Geert (Van Oorschot)

Broer Gerard komt er nog bekaaider af.
Gekookt paardehart, gegeten vanaf een oude krant.

Groot geheim. Eindelijk.
De "Medogenloze Jongen" ben ik. Niet dat ik homo ben, maar op dat studentenkamp, Nijmegen 1967, ik sliep -als "coördinator"- bij hem op de kamer, probeerde hij me te versieren. Wat niet lukte. Medogenloos zeg maar.
"Als je me naar Amsterdam brengt ga ik tosti's voor je bakken". Nee dus.



Dat verhaal van die jongen met astma is volkomen gelul trouwens.

Tot slot een foto die Gerard mooi gevonden zou hebben. Van de arts Destouches.



Celine.