maandag 25 februari 2019

Nationale rookworst proeverij




Alle in Nederland verkrijgbare normale rookworsten

Dus niet mager, of rund, of pikant, of extra groot of klein, of met kaas (kan het dwazer) of met...

14 stuks


Zie ze hierboven


Ik kocht wel gewone én "verse" (wat gene ene fuck verschil blijkt te maken in de smaak)



Die touwtjes dat zijn de nummers
(Aantal touwtjes, aantal knopen in een touwtje)
Om ze anoniem te kunnen presenteren


Fantastisch resultaat!


Twee van de drie Jumbo worsten op 1 en 2
(derde op 6 van de 14)

De duurste AH rookworst en de normale Unox rookworst beide op gedeelde laatste plaats!


Aldi: meeste vlees erin, vierde plaats

AH fijne rookworst (middenmoot): minste vlees erin (zo kennen we ze weer)

AH Gelderse was de goedkoopste, maar scoorde als twee-voor-laatste

AH Veluwse was de duurste, en scoorde (naast Unox) als laagste

Hema: plek 5




Aan dat plekje kan je zien of het echt gerookt is
Ik geloof daar maar weinig meer van...




Later uitgebreide publicatie hierover

Alle kwaliteiten en observaties presenteer ik dan, gelinkt aan prijs, smaak, vetgehalte, "vers" of niet enzovoorts



Ik kan Godverdomme geen rookworst meer zien...

Ik droomde vannacht dat ik een rookworst had ipv een lul...

(Toen ik 6,4 miljoen gladiolenbollen op het veld had staan droomde ik dat m'n kloten...)