donderdag 21 februari 2019

AllerHande





En AH producten iha



Kijk, ik kocht die aardappelen hierboven (voor puree voor Parmentier de canard)

Ik moest bij het schillen erg veel lelijke plekjes wegsnijden

Wie schetst mijn verbazing dat na het koken weer allerlei plekken te voorschijn kwamen!

Nog nooit eerder gezien...

Zie twee van de ± acht hieronder

Niet misselijk, die ene, toch?!




En ik ben een proeverij aan het voorbereiden

Alle landelijk verkrijgbare gewone rookworsten

Dus niks rund of mager of pikant of vagoterisch of...

Ik keek even naar de AH worsten, in vergelijking met de rest

De verse ("verse", maar dat geldt voor alle producenten) Rookworst Fijn heeft by far de meeste ingrediënten

14% separatorvlees (enkel verder bij de goedkoopste van Lidl)

In hun Veluwse rookworst zit (als enige) bietenpoeder



Yentafo kroketten gemaakt
Heerlijk
Rechts de pasta en de groente
Links de Yentafo


De laatste tijd met grote regelmaat bij AH geen gewone knof


Ze hadden vleesfond, hoofdingrediënt varkensvet, verdomd, en 40% duurder dan Jumbo runderfond (hoofdingrediënt rundvlees)

Nu hebben ze runderfond
Jumbo: € 4,54/liter
AH € 10,34/liter


Een vriendin: "Steeds maar ruimte in de winkel voor nieuwe flauwekul, die is na een tijdje weg, maar wat ervoor weg moest komt niet terug"

Ja!
Die gouden Heinz mayo is weg bv


Pouilly fuissée
Meer dan een tientje de fles
Niet eens een echte kurk erin...


Peperduur lambsrack
"Kan niet ingevroren worden"
Dus ontdooide diepvries...
Vandaar die partij bloed ernaast


Ze zorgen ervoor dat je niet zonder ze kunt, en daarna splitsen ze je duur spul en troep in de maag
(Waar ik woon hebben ze steekpenningen betaald om de Jumbo weg te houden)
(Ja, als je een Jumbo naast een AH hebt, dan ben je wel goed bescheten als je naar AH gaat...)



Het krokettendeeg


Maar goed,

AllerHande


"Winterkost"

Drie ongelofelijke trutten (bv de Client Content Director, dat soort kwaakfuncties)

"Sinds een paar jaar ben ik stamppoten aan het herontdekken"
Als je daar jaren voor nodig hebt dan kan je beter je bek houden en je harses niet in dat blaadje zetten

"Birmese Shan noodle soup"
"Voor de Japanse ramen..."
Winterkost???



"Salade ui"

Ik zoek ernaar in de winkel; blijkt gewone bosui



Ik zag een foto van twee enorme tieten, en verdomd, zonder verder te kijken: ik wist Dat is het kokkerellende nijlpaard!



"Onze AH spaghetti carbonara is uitgeroepen tot het beste product van het jaar"
Ongetwijfeld
Als er niet bij staat door wie, dan zal het wel door de Opperhamster zijn



Bloemkool-pastinaak stamppot
Gadverdamme!



"Tortillapizza"
Dat hebben ze van deze site gejat, verdomd



Quiche bolognese
Nergens op slaand gelul...





Op een foto met een overduidelijk weggephotoshopte vette reet van Yvet Retteketet kom ik nog terug!