zondag 3 februari 2008

Diversen, zeg maar


1] Gisteren 140 bezoekers hier. Kijk. Ik vertelde dat iemand in de kroeg vanavond en die zei "Waarom geen reclame erop?". Simpel. a] interesseert niemand 140 bezoekers, b] je kan nooit never onafhankelijk zijn én adverteren tegelijkertijd. Trouwens: Hilbert duwde me laatst zes (6!) bossen groene asperge in de hand voor nop en Tom 12 (12!) mergpijpen. Kijk. Dat is veel mooier.

2] Zag gisteren "Tapas" van José Corbacho. Mooi. "Live is a plate of tapas. You never know whats coming next".
Hier.
Schaart zich in de rij van
Eat man, drink woman (alle links altijd in nieuw venster).
en
La Grande Bouffe.
Van beide films zoek ik nog een kopie trouwens.

3] Vanavond. Wilde Servische bonensoep maken (witte bonen), maar vergat ze gisterenavond in de week te zetten. Scoorde ergens een blik bruine. Had nog een rookworst van Tom, Schotse Hooglander. Etc.

4] Foto's waterbuffel, dat wordt dinsdag. Tom heeft zaterdags vrij.

5] Nog wat links.
Culinary Café
CrabPlace
FloridaJuice
Mushrooms
Fondue
Depression recipes

6] Zat te denken. Heb overal op de wereld gewoond maar kon nergens zoveel vrienden maken als hier in Zuidhorn. Zelfs niet in (vlakbij) Leek. In Leek, buitengebied Tolbert althans, woonde ik minstens vier jaar. Hield er niet meer dan drie vrienden aan over: een kunstenaar die zwerver geworden is, J. (Culturele Raad, waar ik in zat) en P + vrouw, buren, woonwagenbouwer en nog veel meer.
Had er foto's van, maar niet te vinden.
Dan maar twee foto's van andere mooie kroegen hier in Groningen.



Garnwerd (uitspraak "Garwerd")

en Niezijl (klopt die naam?)



Je kan het allemaal controleren
hier.