maandag 22 mei 2017

Culi video's




Mayo en sauzen


Tsja, die video's van Foodtube, het is natuurlijk wel elke keer weer een litanie van onnozelheid en onkunde

Op een enkele uitzondering na (Cees Holtkamp!)




Zelf mayonaise maken

("Zelf kamperen")


Zie hier (alle links hier in een nieuw venster)

Ach ja...

Qua basis klopt het, alhoewel je mooier smakende mayo krijgt zonder eiwit

In Nederland gaat het altijd over dit en dat en zus en zo, maar nooit never over hoe het lekker kan smaken...
Peper, welke mosterd, welke olie, azijn...




Nog een mayomaker

(Waarom hebben die lui toch altijd van die idiote namen?)
 

Zie hier

Totaal ander verhaal

Niks mis mee, behalve dan dat vieze geslurp op 0.47
(Net als nieuwslezers en radio 5 commentatoren)
(Komt van het pijpen lijkt me)

En dan die Vreugdehill Precisie Poepen stem (hoor hier)

En trouwens als je écht zachte rode wijnazijn wilt gebruiken, werk dan eens met Pedro Ximenez azijn

Pijnboompittenolie is inderdaad mooi voor mayo, maar ook macadamiaolie
Of een beetje pistacheolie erbij!

Ik vind dat je geen mayo moet maken van nogal groene olijfolie en daarnaast ook nog rode wijnazijn
Dan krijg je een lelijke kleur, en dat beïnvloedt de smaak




Wat te doen als mayo schift

(Mijn mayo schift nooit...)


Zie hier

Ronald Hoepel

Jezus Gristus Maria en Jozef!

Je valt van je stoel, je doet het in je broek van de spanning!

Dit verdient de Blikken Kletskop!




Masterclass Sauzen

Als ik zo'n titel zie dan voel ik het al aankomen...


Zie hier

Sausiee.. Sosiee ja

Hij gebruikt grapefruitsap
Dat moet je nooit doen
Want: veel mensen mogen dat niet binnenkrijgen
Het blokkeert de werking van veel medicijnen
(Nou ja: je kan het op het menu duidelijk aangeven, maar of dat hier gebeurt, dat zal wel niet want dan had ie dat wel gemeld)

En het is niet kastriek, het is gastriek

Wat ie zegt over gevogeltebouillon vs runderbouillon, dat slaat nergens op
Het ene is "krachtig", het andere "te krachtig"
Ik gebruik met fantastisch resultaat kippen-, runder-, lams-,  kalfs-, en noem maar op bouillon (enkel over vlezen sprekend) in mijn keuken, ja zelfs Poolse varkensbouillon
Maar je moet natuurlijk wel nadenken, en kunnen koken, en "kippenbouillon" is niet altijd hetzelfde als "kippenbouillon"

Dooiers, dan de gastrique, en dan gaat er iets door waarvan we niet mogen weten wat het is...

Maar goed, alles bij mekaar: hij vertelt iets wat totaal niet nieuw is
Hollandaise met citrus
Sauce maltaise, Sauce florentine (NB: niet de spinazie variant!)...
Die suffe Vreugdeloze Pastinaak die heeft ooit geschreven dat ze niet begreep hoe je asperges met Sauce florentine (met mandarijnsap) kan combineren, want "dat had je niet in dezelfde tijd"... Alsof je nu, op dit moment, geen mandarijnen kan kopen...

"Hollandaise met ganzenvet", flikker op, ontsnapte gek!

"greepfruit", "pIEstasj"

Ik heb afgehaakt, ik word doodziek van die neuzelaar...





En o ja!

Geen enkele van die culinaire kwakers heeft een petje op!
Bah!!



En o ja!

Ik eet dagelijks fruit met kwark, had geen kwark meer, zag een potje Clotted cream staan in de koeling, heerlijk was het, zag ik daarna dat het zes weken over datum was
En dus al bijna zes weken open geweest...



En o ja!

Nieuwslezer
"Omwonenden hebben schoten gehoord. De politie kan dat niet bevestigen"
Als je enig verstand hebt, dan begrijp je dat bedoeld is dat de politie niet kan bevestigen dat er geschoten is. Maar dat staat er niet.

Ik stuurde deze opmerking naar de NPO
Ze "begrijpen niet waarom het geen goed Nederlands is"
Ik antwoord dat het dan geen enkele zin heeft om dat uit te leggen...



Vreselijk...