zaterdag 20 mei 2017

Weemoed (3)




Zie de eerste aflevering hier (alle links hier in een nieuw venster)



Maar goed, ik zat dus in Café Weemoed met een vriend, en ik was de Bob. Twee wijn en daarna weet ik veel, maar gelukkig moest die vriend vroeg thuis zijn. Nou ja, gelukkig, ik zat in ene net erg fraai aan te pappen met een lekkere meid...

Maar goed, ik breng die tiepe thuis, zelf naar huis, schenk me wijn in, ik denk Ik ga terug! Zo gezegd zo gedaan. Ik kom dat café binnen, staat ze in de telefooncel te proberen me te bellen (nadat ze bij Han had geïnformeerd of ik wel een goeie vent was)...

's Avonds lang samen in bad, en daarna naar bed. Suus...

We waren in de diepste duisternis thuisgekomen, en kwart voor 12 werden we wakker. Ik had gezegd dat het zo'n mooi huis is, zo mooi gelegen in de landerijen, ze wordt dus wakker, gaat pissen, ik zie dat mooie lijf, zij zag een gouden driehoekje boven tussen de gordijnen, herinnerde zich dat verhaal van die landerijen en trekt Wats die gordijnen uit elkaar. Dat lijf badend in het zonlicht.

Zie ik haar in ene naar links kijken, en vriendelijk zwaaiend groeten. Ik op m'n knieën over het bed, kijk om de hoek: zie ik mijn bejaarde tuinman met wijd opengesperde ogen aan zijn hark vastgevroren staan...

`s Avonds in de dorpskroeg Hedde gai nakende wijve vur 't roam stoan?



Zie de volgende aflevering hier