woensdag 11 december 2013

Culinaire mailers



Culinaire Nieuwsbrief

Mijn Sinterklaas snoepgoed verhaal over pepernoten en speculaas en zo wordt hier (alle links hier in een nieuw venster) uitgebreid met borstplaat en banketletter.

Bekijk trouwens eens de recepten onderaan op deze pagina hier. Ik ben er niet kapot van.

Dit hier is gekwaak.
"Buche [Bûche, ja] de Noël is een ijstaart"... "Erwtensoep is een kaassoort" zeg maar.
"Oesters worden als voorgerecht gegeten", goh!
"De ingrediënten in Mendiant staan voor de verschillende katholieke geloven". Wat een ontzagwekkend gelul...


Eetsnob

Sabayon, Zabaglione hier.
Moet u daar ook zo ontzettend van boeren? Ik wel. Enorm.
Maar ja, zo'n plens schuim boven op een bijna volle maag...

Kerstmenu hier.
Die chimichurri van die eend, die is niet echt klassiek (zie hier) maar hier wel OK lijkt me.
Maar die aardpeer mag je weglaten hoor.

Vijgen met port en geitenkaas hier.
Kweenie.
Die lauw-warme geitenkaas met tijm en honing, die heeft veel kapotgemaakt...


Kokswereld

Ik kon een gratis "Japanse proeflepel" -whatever that may be- krijgen als ik me, alweer gratis, abonneerde op dit hier.
Unilever Food Solutions, "Op Smaak".
Hebben we gedaan en ik houd u op de hoogte.

Culinair quizzen hier.

Een "Uniek stappenplan met creative tools" zie hier.
Lazer op!

"Zeer hoge kwaliteit" Valderrama fabrieksshit hier.
Enorme Jonnie Boer-flauwekul hier.
("Waarom wij het doen? / Wat daggu? Voor de poen!")



Etenstijd

De eerste keer dat ik het er hier over heb dacht ik, dus zie het ongecensureerd hier.

Amandelspijs hier.
Dat is dus flut want dat maak je als je het echt goed doet van deels zoete en iets deels bittere amandelen.

Brasserie Winters, die promoten ze, hier.
Je moet er allemaal maar beter niet aan denken...


Vanilla Venture

Zie hier en oordeel zelf.

Truffels zie hier.
Herfsttruffel... Die is altijd wit van binnen, maar de zomertruffel kan ook wit van binnen zijn. maar ook bruin of bijna zwart.
Erg onduidelijk allemaal.


Zest

Beetje flauw Thanksgiving verhaal hier.

En dat eetbaar goud hier, dat moet je natuurlijk niet vertellen zonder ook de oorsprong ervan te vertellen. Maar ja, dat weten ze niet. Ze hijgen van hype naar hype. Eetbaar goud zie hier.

Dumpling Cube hier.


Weekend

Veruit de beste van allemaal. Op grote afstand...

Belse Lidl stunt hier.

Gezonde snacks voor de kotstudent hier.
Dat is dus kot-student, niet kots-student.
Kotstudent: die op kot woont (op kamers) bij een kotmadam (hospita).
Zie De Kotmadam hier.

Fantastisch weekmenu hier.

Nóg een fantastisch weekmenu hier.


Diversen

Zie America's Test Kitchen, een overstroomde soufflé en een aardig hartige taart idee hier.

Slurp!, daar istie weer, de man met twéé kurkentrekkers, zie hier.
Ik zag vandaag (Uitzending Gemist) het rosé verhaal. Heel leuk, maar dan merk je toch dat de man niet uit het vak komt. "Zo maak je geen rosé" (witte wijn + wat rood).
Nou, zo maakte vroeger jan en alleman het, tot dat verboden werd (in Frankrijk).

De Werkbij (van die fantastische zwarte boekweithoning) hier maar daar ben ik wat laat mee.

En zoals altijd, last but not least, slaapproblemen?
Zie hier!!


My late husband knew 57 different ways of making love.
I used to call him Heinz.