donderdag 12 april 2012

Gisteren heerlijk! Vandaag ook?


Gisteren eerst maar even.

Kikkererwten en geweekte grote groene rozijnen

Kip-chorizo worst (uitvinding van AH; vrij lekker maar nogal vet), puntpaprika (ossenhoorn in het Frans, zag ik toevallig net nog; Corne de bœuf) en kekers (Frans: pois chiches; zelfde oorsprong als Cicero, > Duits Kichererbsen > Nederlands kikkererwten.

Zo. Weer wat geleerd.

En het was weer overheerlijk, verdomd.

Bak de worstjes en laat afkoelen.
Week die rozijnen en lek een blik kekers.
Olijfolie, sjalot, gerookte knof, lombok, laurier, korianderzaad, ietsje kleingesneden lavaswortel...
Witte wijn, gedroogde tomaat in kleine stukkies (niet uit de olie maar "droog"), wat Marmite, wat Worcestershire...
Proef.
Plus puntpaprika en plus worstschijfjes.
Plus kekers en rozijnen...
Plus kleine stukkies zwarte olijf, droge soort...

Heerlijk, verdomd!

Hetzelfde als hierboven, maar nu met al de andere ingrediënten die in de tekst hierboven genoemd worden.

Vanavond een mooie saus met daarin stukkies eende-ei, krieltjes en champignons. Oef!

Iemand kon deze link niet vinden hier (alle links hier in een nieuw venster).
Tsja, Alice en daarnaast Fuck, daar hep je der meer van hier.

Ik zou nog een recept geven van Gong Bao saus.
Zocht wat, en deze is prima. Uhh, vergeleken met hoe ik het ooit eerder gemaakt heb bedoel ik, en dat is erg lang geleden bedoel ik.

Mailde C. "Herinner je dit nog?" (Internationale Nieuwe Scene).

Jazeker!
Het herinnerde me ook aan De Nieuwe Snaar, eveneens uit Belgie. Heb je die ooit gezien? Van alles op youtube.
Groet!
C


Dank.
Ja ik zag het, en besteed er later eens meer aandacht aan.
Wat mijn watchers natuurlijk niet belet om ál op zoek te gaan...

Eten vanavond was weer, verdomd, super heerlijk.
Maar ja, goede ingrediënten, ervaring, diep nadenken...
(en veel glazen wijn...)

Formule 1, in de regen, in Maleisië

Formule 1, vorige keer.
Dit weekend in China.

Uhh, wat is dat, dat Drs. P "Compleet" of zo?

Surf mee / Naar Drs. P. hier.
90 jaar hier.
Maar over "Compleet" kan ik niks vinden.
Help C.!

Hieronder een zakje gemalen onrijpe druiven, een zuur-maker.
Unreepedruifenpoeder.
Als ze die atoomwapens met dezelfde discipline maken, dan hoeven we niet wakker te liggen...

Iraanse poeder van onrijpe druiven, met rare tekst

Tot morgen!