dinsdag 24 april 2012

"Koop mongolenkurkenwijn


bij uw plaatselijke Albert Hein!"


Sta je een half uur te worstelen, metaal er niet af te krijgen, van boven borend komt er raar wit plastic naar buiten enzovoorts.

Heb het uiteindelijk uit dit gaatje moeten schenken. Tsjongejongejonge...



En denk niet dat dit heel goedkope wijn is, neenee...

Pers  
Spits (in de trein gevonden)
"Wilders maakt leven van de Nederlanders fors duurder"
Telegraaf (maandag = Formule I; Telegraaf beste verslaggeving daarvan) "Wilders stort land in crisis"
En o ja! Die ouderenorganisatie distantieert zich van Wilders!

Tsja.
Minstens even ergerlijk is het dat de PvdA zoals gewoonlijk weer het eigenbelang boven het landsbelang stelt, en de verkiezingen uitstelt.

En die Samsom, dat is een lege blaaskaak.
Geen Samson en geen Samsam.



Gisteren. Ramp.
Filodeeg.
Nou ken ik filodeeg, maar ik kreeg het altijd aangeleverd per vel op een vel papier.
AH, gisteren. Ontdooien. Uitvouwen (er brokkelden stukken af). Vellen van mekaar halen: onmogelijk; flikkert uit mekaar in kleine stukkies.
Ik had courgetblokjes klaar en daarnaast geitenkaas.
Hele filo in de vuilnisbak, malloreddus gekookt, door de courget, geitenkaas er op.
Heerlijk...



Markt.
Hier las ik over. Zwart sesamzaad. Nooit van gehoord, en ja, ze hadden het.
Experimenteren!
En zie  hier (alle links hier in een nieuw venster). (Eindelijk eens een geen-gekwaak-site.)

O ja! Kwam nogal doorgezakt thuis!
Gouden vingertje, rondjes...
Ja Jezus, kreeg gisteren mijn eerste AOW, het eerste geld waarvoor ik niet heb hoeven werken...
En dat kompt nou elke maand!
Naast me gewone inkomen!!



Blimbing, stervrucht, groene in dit geval.

Kijk. Je maakt roedjak. Search the blog, of Google. Roedjak manis, rujak manis. Dat is de zoete.
Maar in Maleisië doen ze daar gefrituurde blokkies tofu door, geen zoet fruit, wel zure appel en zo, én groene blimbing. Geen kecap (ketjap) manis maar kecap asin.
En het eet als lunch in plaats van als nagerecht.
Heerlijk! Rujak / rojak malayu.



Singapore. Hier is de tofu enkel meegekookt.
En dat groen, dat is Thaise basilicum.

O ja! Dat vergat ik gisteren of  zo. Bij dat stukkie over Drs. P. en die rapper. Dat ik een stukkie rap van Bach heb. Van P. D. Q. Bach dan dus.
Hoor  hier.

Uhh? Cultuur??
Jeezus...
Moti hier. Voor de liefhebber zeg maar.
British design hier. (Deed me denken aan dat de Volvo 480 niet in de top 100 van het Nederlands design stond...)
Poppy  hier.

Nou echte cultuur.
Eindelijk.



Zie hier.
Henny Kroeze hier.
Steilwand hier.
Ha! hier.
Ragna hier.
Le mur de la mort hier.
The wall of death  hier.

En het gaat goed tot het fout gaat  hier.