vrijdag 7 oktober 2011

Vanavond,


tsja, was uitgenodigd op een opening, ging er met iemand heen waar ik eerst een fles wijn mee verorberde, plenty wijn op die opening, enzovoorts zeg maar.

Ging -vrijdag- niet naar Groningen, morgen. Morgenavond dus ook dat dubbel gekookte eten met die tofu.

Vanavond, geen inkopen gedaan.

Olijfolie, zeer forsch rode ui, forsch knof, lombok, komijn, koriander, blik ravioli, rode wijn...



Gisteren: hierboven, uhh, meeste foto's vergeten te maken...
Kidney beans, tomaten, geraspte Gouda
Ovenschotel, halve tomaten, rode olie (olie waarin eerder al tig keer tomaten in de oven gebakken zijn), rozemarijn, zoet paprikapoeder, selderijzout. Oven.
Olijfolie, rode ui, knof, iets lombok...
Laurier, komijn (fijngewreven), koriander (versch gemalen)... Proef.
Uitgelekte kidneybeans erbij en wat witte wijn...
Stukkies zwarte olijven (droge soort) en idem gedroogde tomaat uit olie erdoor.
Serveer met groene peperbolletjes en kappertjes.
En die kaas!



Vaag soort planning.
Morgen ?vis, ?koolhydraat (we lopen over de markt morgen) en die chrystal lemons of hoe heetten die dingen ook weer.
Overmorgen omelet, zeekraal (of AH "zeewiersalade"??) en, denk ik, tomatensaus.

Even een correctie.
Ik schreef over Das Boot dat die onderzeeboothaven in La Rochelle, dat dat Bordeaux moest zijn. Nee dus. Bordeaux én La Rochelle.
Zie hier (alle links hier in een nieuw venster).

Uhh, las vandaag in de krant dat ik een flexitariër ben. Goh!

Alles over paddestoelen hier. Uhh, waarom kan je niet zoeken op een paddestoel? Uhh, melkzwam bv?



Melkzwam. Super lekker...

Uhh, nog een link, vooruit!
Dudeïsme zie hier. Erg uitnodigend...

Recept
Macaroni-salade
Kook macaroni niet al te gaar, giet af en spoel koud.
Werk er wat goede olijfolie door, zodat het niet gaat plakken.
Laat goed koelen, af en toe omroerend.
Werk er goed gaar koud soepvlees door, stukjes zure augurk en fijngehakt selderijblad..
Maak aan met mayonaise en breng op smaak met peper en zout.
Koel weer goed.



Meestal maken ze pasta-salades met die spiraaltjes, fusilli, maar dat móet natuurlijk niet...


Vrijdag, gedichtdag.

Laat mij gewoon sterven mensen
Laat mij gewoon maar gaan
Ik heb genoeg gezien
Ik heb genoeg

Wat ik dacht dat er was
Was er niet. Ik heb mij vergist
okee, ik geef het toe
Dus laat mij nu maar gaan
Alsjeblieft...

Wilma Voorneveld