vrijdag 15 juli 2011

Bánh Pho'Thu'0'ng Hang


Sorry voor de schrijffouten. Na Pho moeten er twee accolades boven mekaar staan, en onder de 'O' en onder de A van Hang moet een punt staan. Nou ja, het smaakt er niet minder om, toch?

Rijstpasta.



Maakte -eindelijk- dat ananasspul (Pinepple vinegar; mijn huishoudster zei "Die twee ananassen stonden er vorige week ook al") en het begint inderdaad te gisten ook. Recept morgen.

Vandaag laat thuis, veel copy and past spul voor hier, dus dat wordt het.
Maar eerst gisteren.
Taro, quorn, oesterzwam.



Palmolie, gemberwortel, rode ui, knof, lombok...
Oesterzwam-stelen-stukjes.
Taroblokjes ff bakken..., wat witte wijn en wat Sake...
Proef.
Als zout taotjo erbij.
Stukkies oesterzwam...
Quorn ff roerbakken en dan erdoor.
Serveer met fruitjes en/of seroendeng.

Markt en omgeving



Ganzevet. "Wilt u een groot of een klein blik?" Nou doe voor mijn gezondheid maar een klein blik...
Ga weer dat in groentenbouillon gekookte deeg maken, waarvan je plakken opbakt in ganzevet...

C., De Beurs, Parijs, schilderijtje, Montmartre: ik zei je dat ik het commentaar van L. vanavond zou plaatsen, maar ik plaatste het gisteren al!

O, en L.: je stuurde me 2 x hetzelfde verhaal, erg leuk maar niet publicabel ivm te persoonlijk. Toch dank want ik genoot er van.



Maroiles. Google "Bienvenue chez les ch'tis".

Japanse oesters, vervolg, dank JP!

Vindplaatsen hier:



Bij je afbeelding van dat oesterveld heb je per ongeluk de thumbnail opgeslagen ipv het bestand. Hieronder een "veld". Inderdaad, niet met blote voeten overheen lopen...



Die twee Coupole foto's heb ik niet geplaatst. Van het pand nam je weer de thumb, en van die schotel fruits de mer moet ik zeggen dat ik het van beschamende kwaliteit vind voor La Coupole. Vergis je je niet????

Maar goed.
Planning.
Morgen gestoofde lamsbout (gestoofd in ganzevet!), naast die rijstpasta (ik geil enorm op stoofvlees + pasta) en peultjes.
Overmorgen kidneybonen (ga die van de Marokkaan in de Folkingestraat proeven ipv AH), bosui en gegratineerd met rookkaas.

Vrijdag = gedicht.

Kleed

Ik ben de dunne zijde om uw huid.
Het dansen van uw lichaam doet mij glanzen,
zo rek ik om uw leden uit.
's Nachts in het donker
hebt ge u gans van mij bevrijd
en ligt ge in eigen, witte flonker;
een zoetgestorven bruid.

Achterberg

Die z'n hospita doodschoot, toen ze protesteerde tegen het feit dat hij haar 16 jarige dochter betastte.

De kamer en het halletje waar het gebeurde, daar heb ik als student gewoond. Boomstraat, Utrecht. Maar toen wist ik dat nog niet.

Lees het gedicht, en veel andere gedichten van hem, en realiseer dat het een enge man is. Een machtswellusteling.



De Vieze Man