dinsdag 24 augustus 2010

Hahahahaha!


"Vanaf morgen een minder hectisch bestaan" schreef ik gisteren. Hahahahaha!
Vandaag spoed schrijfwerk Photoshop, CV en hele zwik emails met een Château waar ze twee weken een kok voor de druivenplukkers willen, backups, planten verpotten, bodembedekkers planten, klimop planten (schouder dus weer volledig aan gort vanavond), Adobe bellen over Photoshop probleem (dat alleen al 1/2 uur), orchideeën water, inkopen, rabarber koken, afspraken brug veranderen, taxi brug veranderen, tig mails over cursus Spaans (kwalijke organisatie daar)...
Minder hectisch, hahahahahahahahaha!!!!!!!!!!



Grote Markt, Brussel
Mooi, toch?!

Vandaag. De planning was bonen-puree gegratineerd met geraspte kaas, en daarnaast Provencaalse tomaten, uit de oven dus. Maar ja, hectisch-2...
Dat worden rijstcrackers met magere kaas en kip en...

Recept
Galicische empanada
Bak in olijfolie flink ui en knoflook.
Bak voorzichtig sardines aan in dezelfde pan.
Maak een pie, maak dus pie-deeg, beleg de pie-bodem met het mengsel uit de pan, bestrooi met basilicum, deegdeksel erop, natte randen plakken, gaatje erin, bestrijken met geklopt ei en bakken.
Er kan ook paprika worden meegebakken en/of prei.
Of begin met blokjes chorizo uit te bakken.
Kan ook met tonijn; doe er dan zeker paprika bij.



Afrikaanse winkel in Brussel. Als je weet wat het is, dan hoor ik dat graag. Aan de eigenaar kon ik het niet vragen want die sprak alleen kh-krwoek'homba. Maar het moet duur spul zijn want het werd gekocht door zwarte lieden in zeer dure pakken. (Die het ongetwijfeld hun vrouw of kok in de handen duwen.)

Vertelde ik al dat ik momenteel Pa Pinkelman herlees? Heel erg leuk, en je ziet in Pa Pinkelman Bomans zelf doorschemeren. "Vooral het knopje nietsdoen trok zijn aandacht."

Lees nu ook Hollands Maandblad 1969 en Tirade 1975. Commentaar en foto's van erg aardig tekenwerk in beide jaargangen later.



Manneke Niet-Pis

Citaat van de week, dat is vandaag. Komt ie. Hou je vast.
"Het komt mij enigszins wrang voor dat alle beslissende stappen voorwaarts in mijn leven zijn genomen vanuit diepe gedesillusioneerdheid met wat direkt achter mij lag. Het geluk stemt niet tot nadenken, is mijn ondervinding."
Laurie Langenbach, Hier mijn hand en dáár je wang, briefwisseling met Heere Heeresma. Waarin nog meer staaltjes van uiterste citeerbaarheid van de hand van Laurie. Search the blog trouwens op Laurie. Nee, op Langenbach. Met Laurie krijg je veel laurier.

"Het geluk stemt niet tot nadenken, is mijn ondervinding"...



Grote Markt Brussel, vanuit de binnenplaats van het gemeente-huis