woensdag 13 augustus 2008

End of Summer BBQ Holt en volgende Eetclub


Deze mail ging naar de Eetclub:

Dag allemaal;

1] Op zondag 7 september hebben we weer de jaarlijkse End of Summer BBQ bij Holt. Niet speciaal voor de Eetclub, maar alle gasten zijn welkom. Was erg gezellig vorig jaar.
Zeer uitgebreid. Garnalenspiesjes, zalm, verse chorizo, twee soorten sateh, kip, kotelet enz. enz. Home made salades (Grieks en rundvlees), sauzen en marinades, you name it. Stok met kruidenboter...
Borrel 16.00, eten 17.00.
Kosten BBQ zoiets van 17,- pp.
Wel opgeven bij Holt! 0594 50 53 53, uiterlijk op 5 september.



2] Ik was vergeten wat we de volgende Eetclub (28 sept.) zouden eten, maar in ene schoot het me weer te binnen. Mosselen. O.a. dan. Maar iig. gebakken vooraf en gekookt hoofd.
Kijk even hier (alle links in nieuw venster) en mail me je preferenties. Ik denk dat het wordt gebakken mosselen, een van die twee gerechten hierboven en dan gekookte.
We hadden eerder gekookte met chorizo en orujo (Spaanse Marc) en met rookspek en Calvados (doe een search in het blog op mossel cq. mosselen). Nu: ik zou zeggen kijk eens hier en vermeld je preferenties. Uhh, we hadden laatst rode, groene en bruine Thaise curry, het Thais mosselrecept zou dan kunnen met zwarte curry, die we dus misten.
Bij aanmelden: vermelden als je eventueel geen mosselen eet. Voor die lui maak ik iets met rauwe zalm, dan gebakken zalm en dan gekookt.



De anatomie van de mossel...