maandag 17 juli 2017

Recept kwijt




Foto bewaard, recept spoorloos


Ik had er nou vier dus ik denk Die ga ik eens opruimen



Mais met eieren


Pinda-olie, ui, knof, flink wat groene rawit...

Iets (gewone, niet kleef-) rijstbloem, bouillon erbij (ik denk dat het kip was) en een licht gebonden soepje maken

Eieren erin pocheren, met wat zoet en niet-gerookt paprikapoeder erover

Wat ik erbij heb gegeten weet ik niet meer, maar ik zou nou kiezen voor mooi brood, naan of flatbread (tortilla, chapati, Libanees brood, dat laatste nu ook bij AH)




Geitenrack


Dit was een fantastisch stuk vlees

Ik lees net bij Kleynejan dat in Zuid-Europa en Noord-Afrika geitenvlees niet zo erg wordt geapprecieerd
Kristus wat kan die culinaire spetterscheet toch enorm lullen

Gewoon in de oven, het vet naar boven, en dan droogt het vanzelf niet uit (als het vet ook is ingeprikt)

Als het naar geit of schaap ruikt, ouder dier, dan blancheer je het eerst, waarna je het vet verwijdert
Daarna stoof je het met een doorgesneden (of misschien moet ik zeggen gehakte) gedroogde gele limoen erbij  (De donkerbruine verwerk je als raspsel in Noord-Afrika, net zoals ze in West-Azië gooreh gebruiken en in Frankrijk verjus)

Wat ik erbij at? Alslajemedood... Vensterbankjesbrood...




Crema di balsamico


Gewoon bij een onnozel stukje gebakken koolvis
Ongelofelijk lekker...

Heet ook wel Balsamico glaze
"Ideal for fresh fruits, risotto, grilled and BBQ meats, roasts, steak, fish, chicken, and desserts"
Wat hun betreft kan je het dus ook op je lul smeren
Dat is nog eens wat anders dan een condoom met aardbeiensmaak


Die pasta, dat is Turkse kralenpasta
Kan je ook, net als die rijstvormige, direct in soep of in niet al te dikke saus koken

Als je het niet te lang kookt, dan kan je dat prima vriezen, en opwarmen in saus

Hier met rode paprika (en ui en knof...)




Pad krao


Erg lekker, maar hoe het ook al weer moest, geen idee.

O ja! Ik maakte het omdat Conimex in die nieuwe zwarte lijn met Thaise basilicumpasta kwam, en daarin gebruik je het

Zie hier (alle links hier in een nieuw venster)

Ik bedoel niet dat je dat recept moet gaan maken, want dat is enkel zwarte lijn promoten, maar ik bedoel Zo kwam ik erop

Zie voor een normaal recept hier en gebruik die (wel prima) pasta ipv die blaadjes




Die Fokke en Sukke die weten dus niet dat kieken enkelvoud is
Denk aan kuiken zou ik zeggen



Op 15-7-2017 om 16:36 schreef Peter S. 
Waar blijft die SPECIAL over Yvette nou?
Het is natuurlijk wel allemaal gratis
maar beloofd is beloofd,
APEKUT!

Hahahahaha!

(En die Otto Kleynestakker maar advocaten raadplegen omdat ik hem Kleyne Apelul heb genoemd...)



En O ja! trouwens, daar had ik het met iemand over
Waarom schrijf je kookboeken?

Kijk, je hebt natuurlijk veel mensen die in de schijnwerper willen staan
Otto Kleynekwaker, Kleuter Woutwijk...

Maar wat nog veel erger is: mensen die om het geld schrijven!
Kan het ordinairder!
Retteketet, Vreugdeloos...

Kookboeken horen geschreven te worden door dames, door heren...



En O ja!

Ik hoorde een heel mooie!

Yvet Kubieke Reter, hahahahahahaha!!