dinsdag 18 juli 2017

Producten



Inkoop vandaag weer
Trouwens: dat zijn ook producten!

Preserved plum
Het is ff wennen


want over producten had ik allemaal aantekeningen liggen



Eerst maar even McDonald's


Burgers met kaas en spek

Het blijven kleffe broodjes

Het is hoe dan ook "niks anders"



Waarom ik zoiets koop?
Simpel: omdat ik het wil weten
Net als die hamburgers
En als het goed smaakt wil ik het zelf  maken
Wel beter natuurlijk


Kabeljauwburgers


AH
Uitstekend
Smaak, textuur, korst...

Dat soort spul koop ik om te transformeren tot borrelhapje

Borrelhapje momenteel: partje Tasty Tom + stukje Provencaalse ansjovis



Appenzeller van AH

Volgens mij is dit de eerste volledig synthetisch gemaakte kaas ter wereld

En ik denk dat ik heb geproefd waarvan ze die maken:
Van strokarton!



Bieten falafel


AH

Flikker op!




Fallot is de allerbeste van de fabrieksmatigen
Het is ook de enige die mosterd-met maakt wat geen flauwekul is qua smaak
Cassis, groene peper, kruidkoek...


Marokkaanse slager


Uitstekend lamsgehakt

350 gram, € 1,65



Lupinemeel


Je leest wel dat je daarmee sauzen kan dikken

Gelul

Ja, als je er een berg ingooit...

An sich heeft het geen bindende werking, en dat zal ook wel het probleem van de Vagoterische Slager ermee zijn
Misschien moet die wederdoperdoos waarmee ie hokt er maar eens over gaan staan bidden



Wat is Belse pickles toch altijd veel lekkerder dan Nederlandse piccalilly


Lindemans Apple

Fris zoet, redelijk mooie cidersmaak, te zoet


Lindemans Cassis

Kriekbier maar dan met zwarte bessen

Niet lekker

Minder erg dan Kriek, maar toch


Somersby Applecider

Minder zoet dan Lindemans

Mooie smaak maar toch Engelse cider achtig, dus niet fris

Lekkere smaak dus, maar toch mis je iets van de volte van het fruit

Het mooist is dit spul als het de volte van het fruit heeft en tóch fris is


Somersby Pear cider

Lijkt op de appel maar voller en natuurlijk perig

Dit moet je heel koud drinken als het heel warm is



Dat verkopen ze op de markt in Groningen
Smaakt prima
Die type staat enorm zijn best te doen met een oventje en zo
"Artisanaal!" maar zie de ingrediënten: rechtstreeks uit de fabriek
En nog wat
De eerste keer kon ik de koekjes op twee na in dat blik krijgen
Toen op een na (zelfde prijs steeds!)
Toen net allemaal,
Toen kon er nog een bij
Nu kunnen er twee bij, de vieze oplichter...


Drents Museum, tentoonstelling Mongolenvolk


Mongools eten

Khuushuur
Fout geschreven Huushuur
Zie hier (alle links hier in een nieuw venster)

Dim
Niet te vinden
Zal ook wel fout geschreven zijn

Selbeg khavirga
De enige hits die je daarop krijgt zijn van het museum
Gooi er maar met de pet naar!
Wat maakt het uit!

Girilthai shul
Idem dito
"Ach, die ouwe lullen die naar het museum komen die merken daar toch niks van..."

Dat laatste gerecht was overigens een viezige teveel naar kruidnagel smakende bouillon met gesneden sla erin en spaghetti
Waarbij je een lepel en een mes kreeg, waarmee je dus geen spaghetti kan eten
"Ach, wat maakt het uit! Als ze maar betalen!"



Jumbo
Lekkerste eieren die je in Nederland in de super kunt vinden
Zorgboerderij Wienes


Vandaag een artikel in de Volkskrant, van die suffe doos die enkel over d'r eigen kippen kan kwekken, die Oudmuis, over een actie van de pluimveehouderij

De bekende Volkskrant stiekemheid: het wordt gepresenteerd als een interview, maar dat is het helemaal niet blijkt achteraf! Die doos lult tegen zichzelf!

Het eindigt met
Wat vind je van deze campagne?
Misleidend. En slim.

Wat vind je van dit artikel?
Misleidend. En niet slim genoeg...



En o ja!

Een kind was op bezoek bij vrienden
Kreeg vis
"Dat is geen vis. Vis is vierkant."



En o ja!

We hadden het over de "ongebakken deegsliert" Vinkenoog, ik zocht erop en ik vond dit hier

Dat alcohol bij het incident mogelijk een rol heeft gespeeld, kan Sietske Wybenga bevestigen. Aan alle literatoren werd aan het begin van de avond een fles wijn uitgereikt. Reve schonk zichzelf direct een glas in, en nog een glas, en nog een, en begon toen de bodem was bereikt aan de fles wijn van Jan Wybenga die naast hem zat.
Al met al kijkt Reve toch met enige tevredenheid terug op de dichtersavond in Leeuwarden. Hij besluit zijn tirade in De Telegraaf met de constatering: "Toch ben ik blij dat ik hem geraakt heb."


Hahahahahaha!