dinsdag 13 oktober 2015

Van alles




HelloFresh, Vreugdeloos, Smak...

Alleen Broekbaard ontbreekt vandaag...
Die is in z'n broek nog wat aan het natellen...


HelloFresh


Zie boven

Je kan aangeven dat je een kortingsbon hebt, maar ja, dat werkt dus niet zoals het hoort...

Ik vink dat aan, en zie volgende plaatje.
Ik moet € 14,- betalen, maar ja, er wordt € 34,- afgeschreven...

Ik over de rooie...


Kreeg vandaag een telefoontje, ik zeg Schriftelijk!

Nou, ik moet zeggen, keurig afgewerkt. Nou ja, afgezien van die "10 dagen" dan.

Beste Maarten,
Bedankt voor je mail. Ik heb gebeld, maar hierbij schriftelijk wat ik wilde zeggen:
Ik heb even in jouw account gekeken en zie het volgende; jij hebt geprobeerd om een box te bestellen met een kortingscode voor €20 korting. De box zou dan €14 kosten. Deze betaling is niet goed gegaan en is daarom afgebroken. Ik kan op dit moment nog niet zien of wij de €14, die je zegt zelf overgemaakt te hebben, hebben binnengekregen, dit duurt maximaal 10 dagen.

Daarna heb jij opnieuw de box proberen te bestellen, dit is gelukt maar de kortingscode werkte niet meer en dus is de box €34. Dit is inderdaad afgeschreven.
Wat ik nu ga doen is de kortingscode opnieuw activeren en die invoeren zodat jouw tweede levering €14 kost. De €20 korting wordt dus verrekend met de tweede box in plaats van met de eerste box.
Als je liever de €20 teruggestort krijg van de korting die niet is verrekend op de eerste box van €34, dan is dat ook mogelijk. De tweede box zal dan gewoon €34 kosten. Laat het me in ieder geval even weten welke optie jouw voorkeur heeft zodat ik het kan aanpassen.

Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag!
Groeten, Desiree




Geachte Desiree;

Ik vind het prima, maar ik zeg wel het abonnement op. Ik vind het niet bepaald duidelijk dat je, als je die kortingsbon gebruikt, aan een abonnement vast zit.

Ik zal de boxen bekijken, fotograferen, proeven, deels uitdelen aan kinderrijke gezinnen (geen asielzoekers hoor, want die weten niet wat pastinaken zijn en zo) en dan post ik nog eens wat hier.

En o ja!
Weet je waarom het fout gaat? De action (onchange) die in de HTML van jullie site aan de knop voor aangeven korting zit, die is niet cross browser compatible. Doe maar een Google. 

Je moet onclick gebruiken.

Ga maar met bijvoorbeeld Firefox naar hier (alle links hier in een nieuw venster), dan naar Boxen bekijken, dan naar Box bekijken (dat betekent "kopen", niks "bekijken"!), dan postcode, dan Volgende, dan Klik en bestel, en probeer het hokje Heb je een kortingsbon? aan te vinken. Lukt niet.
En uiterst raar: het lukt wel als je op die tekst Heb je... klikt!
Kortom: een klungel website.

(Krijg ik nu weer een korting? Of mag ik, uhh, nou ja, laat maar...)




Culinaire mongool van de maand


Weet u het nog?

Die met afval kokende culinaire zwaklul Herrie van Leeuwen? Met die baard en dat IS petje?
Nou, die heeft zijn titel geprolongeerd!

Die kookt dus met afval, en die kookt nu (25 september) met inktvis.
Die kookt met afval, toch? Hou je vast.
"Je haalt eerst de kop en de tentakels uit het lijf; die gooi je weg"

De culinaire zwakmongool die met afval kookt, die gooit de tentakels weg!
Mensen, zeg nou eens eerlijk. Kan het stompzinniger?
Ik bedoel: zelfs bij de Volkskrant zelf weten ze dat je dan een zwakzinnige mongool bent.
Marcus Huivers, 1 oktober: "Trek de kop met tentakels van het lijf en snijd de tentakels van de kop (de tentakels gebruiken we)"

Gristus...

Trouwens, die culinaire jihadist Herrie, die meent werkelijk dat oud brood "afval" is.
Ben je dan culinair een domme lul of ben je dan geen domme lul...
Wentelteefjes, Panzanella, broodpudding, boum-boum sausages...



Godverdomme meneer
We hebben bij u evenveel oud papier opgehaald als op de hele route vandaag...
(Het loopt naar links nog en heel eind door...)


Smak!


Uhh, die Herrie, die wordt dus gesponsord door de Grote Smak.

Die naar Peru vliegt om daar "eetbare klei" te gaan proeven en dan drie dagen later met een uitgestreken refo-smoel in de Volkskrant drie pagina's vol schrijft met lokaal en sustainable en biologisch en in het seizoen geteeld en dergelijk gewatel.
Zie hier

Maar goed.

Grote Smak schrijft vandaag vier (4!) pagina's in de Volkskrant vol over eten bij Google.
Vier pagina's.
En geen woord, geen letter over hoe het smaakt...
Niks!
Kan het Hollandser...
Kan het achterlijker...


"oude tomatenrassen"
"courgette met tofu", kan het dommer...
"zoete aardappelsalade", gadverdamme




"ceviche (een Peruaanse schotel)"
Een keer in Peru geweest en dan dus denken dat als je daar ceviche eet, dat dat dan Peruaans is, de onnozelaar.


"Als ik collega's van de cyberdesk vertel..."
Die tiepo komt godverdomme met een rollator bij die "cyberdesk" aanschuifelen!


"Het gaat bij Google om een betere wereld"
Jezus Christus is die tiepo onnozel...


En er in stinken dat een vissersschip met twee man aan boord kan leven van een trek van een hele dag van zes (6) zalmen, de culinaire kleuter...


En "Kwaak! Kwaak! Google heeft 2.000 koks!"
En "Kwaak! Kwaak! Google heeft 46 restaurants"
O, dus Google heeft in die restaurants elk gemiddeld 43 koks...

Kan die culinaire PapierHier niet gewoon ff in de gracht flikkeren of zo...



Joss Money
Chinese boeddhisten verbranden dat om het naar hun voorouders te sturen
Webwinkel Toko Tjin, 70 stuks € 0,50


Comfort Food


Ja Maarten, waarom lees je dat dan? (ik neem het even over want hij ligt op apegapen)

Uhh, omdat ik las
janneke vreugdenhil ‏@wateetjanneke 21 jan. 2013
@sylviawitteman Jeetje zeg, heb nog best vaak aan die Maarten gedacht, hij staat gequoot in mijn 1e kookboek. Blij dattie nog onder ons is.


Dus ik leende dat boek in de bieb, maar Jezus, daar kan ik echt niet door komen...
Je stompt ongelofelijk af door al die foto's die ze van d'r eigen kop in dat boek zet...
Ik denk Als ik doorlees dan krijg ik 'm een week niet meer omhoog...

Huzarensalade met wortel...

Arretje's cake (zo schrijf je dat) met rauw ei...

Caldo verde met boerenkool...
(Kleuter Woutwijk doet dat trouwens ook...)

En Membrillo heet in het Portugees niet Marmellata maar Marmelada


Laat maar...



Herrie, Smak, Vreugdeloos, Broekbaard, Kleuter Woutwijk...

"Onze Jan is culi schrijver geworden"

Hoor hier

"Vlees geworden klucht / Van gebakken lucht"

Verdomd...



O ja!

Zoek op UNECE Standard for Bovine Meat, en download de bovenste PDF, die met Carcases and cuts.
Schitterend!
Blader naar beneden, pagina 16 of zo, tot je de "cuts" te zien krijgt.

Zoek ook op idem maar op porcine ipv bovine

En ook ovine