dinsdag 2 september 2008

PJ nu


Dag PJ.

Wat jammer als de eetclub in deze vorm verdwijnt.
Maar ja! Aan alle goede dingen komt eens een eind (hoe zeg je dat in het Spaans?).

[Geen idee...]

Op Ameland is een meerval-kwekerij.

Hier (alle links in nieuw venster).

Het water halen ze van 1000 meter diepte via een geboorde pijp op het terrein van de boerderij. Ze passen een gesloten watersysteem toe. Twee broers runnen het bedrijf, begonnen als hobby maar nu zeer professioneel. Ik beschouw het daarom als typisch Amelander product.




Heb er één (diepgevroren) voor je meegenomen, die krijg je dus nog van mij.

Dank!



Die mosterd is wél 100% Amelands!



Nee hoot, die heb ik ook, maar dan van Terschelling:



Ik moet wel zeggen dat ik die mosterds niet erg fenomenaal vind. Net zomin als die met biologische cider-azijn die ik ook ooit kreeg.

PJ bracht ook Amelander mosterd met duindoorn mee:



Nooit geproefd.

Duindoorn...

De duindoorn bloeit.
De duindoorn bloeide ook daar.
Dat is al lang geleden.
Al vijf jaar.

Vijf jaar.
En al hun streven ging teloor
Om tot dit niets te komen.
En waarvoor?

De duindoorn bloeit.
De strijd heeft afgedaan.
De wereld zal ook eens verloren gaan.


J.C. Bloem



Dank PJ!