donderdag 11 september 2008

Eetclub revisited


Op de eerste plaats: Eetclub gaat door, ik bedoel: ook in de toekomst (ben trouwens al Fries aan het leren; "de takkomst". Of is dit Stellingwerfs?. "De takkomst leit fast", is dat Fries of Stellingwerfs?)
Holt is zo vriendelijk om me aan te bieden, als er Eetclub is, dáár van woensdagavond tot donderdagmorgen op kamer zes te slapen (daar waar PJ 's ochtends na een Eetclub eens wakker werd). De opkamer.



Deur links

Op de tweede plaats: ik ben vanaf zaterdag? zondag? (ligt aan een onderzoekje in het ziekenhuis, morgen; zenuwontsteking) tot woensdagmiddag aan het herderen in Katlijk ("Ketlik"). Dus als je wilt mee-eten (zie hieronder het comlete menu) en je nog niet hebt opgegeven, mail me dan uiterlijk morgen, of, indien later, bel me: 06 203 104 56. Ik bedoel: ik moet W. van Holt de bestelling tijdig doorgeven, uiterlijk woensdag ± 12.00.



Ketlik / Katlijk

Homepage hier (alle links in nieuw venster hier).
Ik werk in deze omgeving.

Borrelhapjes (op verzoek van Holt): geroosterde stokbrood-schijfjes met rode pesto, schijf tomaat, Brie, ansjovis-rolletje met kappertje erin, gegarneerd met mosselen uit het zuur en voor de niet-mosselaars stukjes leverworst uit het zuur.

Voorgerecht, koud: Vichyssoise; koude aardappel-preisoep. Erg lekker, geloof me.



Er bestaat een koude en een warme versie. Plaatjes nu, recepten later.

Voorgerecht, warm: gebakken mosselen cq. gesauteerde gerookte zalm-snippers.
Mooi verhaal. Iemand die, toen ik in Brabant woonde, veel bij mij at, wilde zelf eens koken voor mij. Soep met de telefoon aan het oor en aan de andere kant zijn moeder. Daarna die zalm. Tot mijn grote verbazing begon hij die te bakken in boter. Maar smaakt prima!



Oosters roergebakken met knof? Reageer!

Hoofdgerecht: gekookte mosselen met verse chorizo (en friet en groene salade en zo) cq. gepocheerde zalm idem.
Uhh, Holt vroeg om een recept met gekookte + gebakken mosselen. Dat stuit mij tegen de borst. Hier trekken wij een grens. Dit gaat ons te ver. Nieuwlichterij. Niente!

Geen kaas want we hebben twee voorgerechten.

Nagerecht: tsja. IJs kan niet want ik kom pas woensdag-avond terug en voor ijs moet ik op maandag beginnen. OK, struif (Brabantse eier-gist-pannekoek) met blauwe pruimen. En poedersuiker natuurlijk. (Bos: de pruimen mogen best overrijp zijn. En liefst kwetsen, maar dat hoeft niet.)

Geen goed plaatje te vinden van kersenstuif (want het hoort eigenlijk met kersen, liefst Mierlo'se want die blijven na verhitting zwart), enkel dit:



Maar zie hier

Nou ja, vond ook dit



Barbie bakt een pannekoek, en



Skipper eet een pannekoek...