zondag 7 september 2008

Komende Eetclub


Op de eerste plaats: ik hoor van W. (Holt) dat veel mensen denken dat het afgelopen is met de Eetclub. Maar dat mailde ik niet! Ik mailde dat als ik ga herderen, het (dus) aan jullie is of het doorgaat of niet. Dat schreef ik. Niet meer en niet minder. Trouwens Holt biedt me aan te komen koken, avond ervoor en avond erna gratis overnachten. Kijk.

Op verzoek van Holt houden we nog een door mij gekookte Eetclub. Donderdag 18 september. Mosselgedoe, en zalm voor niet-mosseleters.
Gekookte mosselen met verse chorizo. (We hadden al eerder met droge chorizo en Galicische brandewijn, en met rookspek en Calvados).

Geef je eventueel op, meldend of je wel of geen mosselen eet, en bij geen dus zalm.

Uhh, gekookte mosselen met chorizo: gepocheerde zalm met chorizo.
Mosselen gegratineerd met kerrie: zalm idem (waw; dat is nog nooit vertoond).

Enzovoorts.



Wat is het verschil tussen gele en witte?
Geen idee als ze van dezelfde plek komen. Maar uit brak water zijn ze geel... Willemstad (Brabant)



en de Gironde.