dinsdag 30 september 2008

Elft


Kleine discussie daarover gisteren, die ik vergat.
Elft, Alose.



M zei dat het niet te vreten is. Ik zei daarop "uit zoet water niet, nee; uit brak water is het perfect". Bordeaux, Gironde...
Uit zout water weet ik niet, hoor dat graag.

In Spanje, Navarra, visten ze op elft. Vongen ze forel dan kreeg ik die wat die vraten ze daar niet (zuid Navarra). En zochten ze paddestoelen, Ridderzwam,



dan vonden ze ook Eekhoorntjesbrood.
Kreeg ik ook. Zij vonden dát niet te vreten, ik die ridderzwam niet; weinig smaak en vol wormpjes.
Receptuur Ridderzwam: als champignons.

Oh, vond er ooit een paddestoeltje, groen, "de groene anijszwam" of zoiets.
Het ene boek zei "eetbaar", het andere sprak zich niet uit. Omeletje mee gebakken.
Een trip gehad (de enigste in mijn leven, voor alle duidelijkheid), je wil het niet weten. Ben me hele huis doorgevlogen...
Kan geen plaatje vinden. Wel van de bruine. En ja, van de Groene Knolanamiet. Maar dat is heel iets anders. Dat is een laatste trip...