dinsdag 16 augustus 2011

Moustaki 2


Fanmail van L.
Dag Maarten, is Moustaki dood? Ik heb op internet zitten zoeken en kom het nergens tegen. Ik dacht overigens dat hij al lang dood was.

Nee, die sites zijn nog niet aangepast. En hij was helemaal niet al lang dood, geloof me.

Hij was de eerste artiest die ik in het Olympia in Parijs heb zien optreden. Het was een ervaring! Vooral door die "gekke" Fransen om ons heen die reageerden alsof hij alleen voor (elk van) hen op trad. Ze zaten druk commentaar te leveren, stukken mee te zingen, aan te moedigen, vragen te roepen, het was een geweldig leuke ervaring. Kort daarop heb ik zijn zelfde show gezien in Utrecht en wat viel dat toen tegen. Het was alsof je vanuit een sfeer met schemerlampen, ineens in het felle neonlicht stond. Niet te vergelijken met Parijs en het Olympia. "Avec ma gueule de métèque...". Later heb ik er Alain Barriere nog zien optreden, wel leuk, maar minder spannend. Publiek was ook een stuk rustiger. Groeten L.


Dank.

Uhh, ik ga nog even door met lay-out experimenteren, nu de plek van de afbeeldingen. Eerst maar eens centreren. Twee afbeeldingen gecentreerd dus.


Uhh, gisteren.
Gnocchi, puntpaprika, Parmezaan (de hele goeie...)
Kook gnocchi, giet af, spoel koud (laat liggen, spoel weer koud).
Olijfolie, sjalot, knof...
"Chilivlokken" (soort met pitjes), laurier, geplet korianderzaad...


Witte wijn, miso (ja!),..., proef.
Stukjes puntpaprika er in,..., proef.
Parmezaan prepareren: flink dik korst eraf.
Gnocchi door de saus, opwarmen...
Serveer met versgemalen (dus niet "geraspte"!) Parmezaan.



(Nu twee afbeeldingen rechts geplaatst. Hierboven en hieronder.)

Black Angus hier (alle links hier in een nieuw venster).

O, L., ik antwoord nóg een keer op die Cipriani. Die carpaccio.
Ik zeg niet dat het extra lekker is of zo, ik merk het alleen maar op.
Het recept luidt als volgt.
Carpaccio volgens Cipriani
Zie carpaccio, origineel, hieronder.
Gebruik geen kaas en olijfolie maar serveer met een saus die je maakt door mayonaise aan te maken met Worcestershire (fles schudden voor gebruik) en citroensap.
Werk er dan, heftig kloppend, lepel voor lepel volle melk door tot je een saus hebt van, jawel, sausdikte.
Breng op smaak met versgemalen peper en eventueel wat zout.

Carpaccio, origineel
(Vermijd altijd recepten met bevroren vlees!)
Neem een entrecôte van dubbele dikte en snij het vet weg.
Bruin de entrecôte pijlsnel op heel hoog vuur in een dun pannetje met iets olijfolie.
Laat goed koelen.
Leg op een bord fijngesneden Iceberg-sla, daarop dunne reepjes vlees, daarover versgeraspte Parmezaan en daarover weer olijfolie, ook van de beste soort.
Serveer met een peper- en een zoutmolen.



Ja, in deze zak kreeg ik mijn kersen aangeleverd. Maar ja, de laatste tent van de markt, altijd fraaie aanbiedingen van spul wat op het randje is...

En zie. De tekst wordt ernaast geplaatst. Dat schiet niet op.

Uhh, ik denk dat ik maar even gecentreerd ga gebruiken. Reacties welkom.

Weer een nuttig bericht van Radio Classique hier. Wijn kopen.

Doei!