maandag 9 mei 2011

Dat vergat ik gisteren,


met die Reblochon: reblochon betekent her-melking, oftewel dat de kaas enkel van de middag-melking gemaakt is.
Zie ook Morbier in dit blog.

Foto hieronder, oude bovenstad Luxemburg, De Drie Torens, gebruikte ik vandaag nog voor de Illustrator cursus. "Netverloop maken".

Hoe halen ze het in hun hoofd trouwens om er die zwakzinnige reclame op te zetten...

Waarom loopt die boog trouwens beneden naar smaller? Als je dan met je karrewiel langs die muur gaat, dan raakt je -met ijzer beslagen as-uiteinde- net de muur niet.
Dit is geen weetje overigens, maar simpelweg een theorie.



(Zonlicht-inval en blauwige lucht is Photoshop, jaja...)

Vanavond heel kort, want het was half acht toen ik thuis kwam...

Mail

Maarten!!!!!!! Ik bedoel die twee krankzinnig ogende dochters van prins Andrew en Fergie, genaamd: Eugenie en Beatrice. Het doet je nog het meest denken aan twee ingespannen(?) paarden, opgetuigd en wel, vandaar die vergelijking met de oudere Maria Teresa. Dat kleine monsterlijke bruidsmeisje doet inderdaad aan de Meninas denken. Potverdorie ze leveren mooie ideeën voor schilderijen. Francis Bacon zou er ook wel raad mee weten. Lang leve de inteelt. L.

Sorry. Ik publiceerde wel je foto's, niet je tekst. Dank alweer.

Uhh, je verhaal over C en P is erg leuk, maar ja, ik kan het anoniemiseren wat ik wil, je blijft herkenbaar...

O, trouwens, waag je eens aan een vergelijking Bacon - Freud...



Hierboven de uiterst trieste rest vanmorgen, van dat lambsrack met flageolets, waarvan -bereiding- ik vergat foto's te maken.
Olijfolie, rode ui, verse knof, ietsje verse lombok, wat fijngewreven komijnzaad, wat vers gemalen korianderzaad, iets gebroken piment...
Iets lamsblokje, witte wijn..., flink grof gesneden lente-ui, pocheer er (jaja) de lambsrack in, regelmatig draaiend want het niveau staat niet zo hoog. Vuur erg laag, geen deksel.
Uitgelekte flageolets erdoor ("groene kidneybonen").
Kees kan eten.

AH. "Specialiteit van het seizoen": kipfilet, doorstoken met groene asperges. Uitstekend te eten. Uhh, is broodbeleg, bedoel ik.



Dit is (slechte foto in de krant) die ijsco-lul die met z'n kar begon te waggelen toen ik dat filmpje van dat draaiorgel wilde maken. Ik hoop dat ie met z'n hele kar de singel ingewaggeld is. Zou best kunnen; hij was er vandaag niet.