zaterdag 26 oktober 2013

Vloerbrood
















Ik vermoedde al dat het vloerbrood dat ik koop, geen vloerbrood is. Ik eet het als ik het net gekocht heb vers, daarna vries ik het in en gooi later de sneden die ik nodig heb op de grillpan. Ik vind het brood al niet meer lekker als het een beetje ouder is. Vroeg ik vanmorgen aan de verkoopster “Laat mij het brood eens aan de onderkant zien.” En toen vertoonde dat brood die rijen putjes. De meisjes zeiden dat ze niet wisten of er een elektrische oven “aan te pas” was gekomen. Ze wisten wel dat de broden in mandjes worden gebakken. Het blijft gewoon een kleffe handel. Waarom is er dan niet gewoon echt vloerbrood?

Gisteren was de begrafenis van die heel  goede vriend en het was geweldig! Als het zo mooi als gisteren georganiseerd is, dan is een begrafenis in Brabant qua ALLE emoties het mooiste (ik wilde zeggen feest) wat je kan hebben. Samen met de 150 bekenden die waren uitgenodigd. Geweldig! Het duurde een hele middag en avond. Prachtig. Alles in overvloed: huilen, lachen, muziek, teksten, herinneringen, vrienden, alle soorten drank, koffie, bonbons, heerlijke kleine, elegante  broodjes...  Niet te geloven en dan vooral het grote gemis van die aardige man.

Groet, Loek