donderdag 3 oktober 2013

Edward Limonov


Koolsoep

Gewoonlijk eet ik koolsoep en laat me intussen verzengen door de zon, waar ik een groot liefhebber van ben. Soep van zuurkool is mijn dagelijkse kost, ik eet er elke dag uit pannen vol van, verder eet ik bijna niets. De lepel waarmee ik mijn soep eet is van hout, die komt nog uit Rusland. Hij is versierd met rode, zwarte en gouden bloemen.
     De offices om me heen met hun grauwe glazen wanden gapen me met duizend ogen van kantoorklerken, secretaresses en managers aan. Een bijna, soms helemaal naakte kerel die koolsoep uit een pan zit te eten. Zij weten overigens niet dat het koolsoep is. Zij zien dat die man op zijn balkon eens in de twee dagen in een enorme pan op een electrisch plaatje iets barbaars en dampends staat te koken. Vroeger vrat ik er ook kip bij, maar daar ben ik na een tijdje mee opgehouden.