vrijdag 29 maart 2013

Eten

















"Oh", zei Yvonneke "Ik heb gisteren weer zo lekker zitten eten: tonijnsteak in de grillpan met veel olijfolie en later lekker citroen er boven uitgeknepen, met veel gebakken aardappelen en twee flinke klodders mayonaise, die van de grote AH met die rode deksel, heerlijk!"

Ik had meteen honger en ga nu die mayonaise zoeken.

Grote stapels ongelezen Volkskranten liggen in de hal. Ik ben ze gaan doorzoeken en er bleef een dun stapeltje uitgescheurde artikelen over die ik wil lezen.

Maaltijdsalade van kikkererwten voor 2 personen:
Potje kikkererwten
200 gr paksoi in reepjes
Rode paprika in stukjes
3 el tahin
Stukje gember, 2,5 cm geschilde en fijngehakt
Rasp en sap van 1 limoen
3 el sesamolie
Scheutje ahornsiroop
1/2 bosje koriander fijngehakt
Ca 50 gr pinda's grof gehakt
Zout peper

Nou ja, je snapt het wel: een gedeelte door elkaar husselen en een gedeelte daar dan over verdelen.
Ik word heel kwaad van zo'n recept. Moet je toch kijken wat je een hoop rotzooi in huis moet halen om die behoorlijk harde knikkers op smaak te brengen. (Uiteindelijk is de enige constateerbare groente die erwten, die paksoi en die koriander.)
Ik heb een boel van die ingrediënten in huis, omdat ik een maniak op kookgebied ben, maar wat moet je ermee, als dat niet het geval is?
Mijn moeder zou zeggen: met al dat spul maak je zelfs een baksteen eetbaar.
Ik maak me daar echt pissig over.

Potverdorie, dat is pas één artikeltje uit die Volkskrant.

Groeten, Loek