woensdag 1 juni 2011

Gisteren en vandaag




erg weinig tijd (Illustrator cursus moet af) en erg weinig zin (vanmorgen tot 11 uur op bed gelegen, lezend in oude Tirade's), dus koken gisteren (na lange treinreis) bleef beperkt tot een blik Heinz witte bonen in tomatensaus, wel met ui, knof, bonenkruid, basilicum en laurier en gerookt paprikapoeder erdoor, dat wel natuurlijk, en gegratineerd met mooie ouwe kaas die nog nét geraspt kon worden.
Maar ja, laat, moe, helft over. Vandaag klein potje witte bonen in tomatensaus erbíj gekocht, kaas had ik nog...

Heinz, 57 varieties.

"My late husband knew 57 different ways of making love. I used to call him Heinz".



Ja hoor, geen verbinding...

O wacht.
B.
Bakken en braden. Dat jij veel met koken hebt heb ik ondertussen begrepen. Lekker pûh Mooie hobby. Mijn kinderen vinden dat ook. Ik ook wel, maar dan in de zon! Dochter is kok op Lauwersoog. Ik ben zelf meer een van de basis. Vind het wel leuk om in de achtertuin wat 'snoeperij' te hebben: tomaten- en aarbeiplanten, Japanse kers, druif, kiwi (ik wacht nog op vrucht)

Heb je wel vrouwtjes én een mannetje??

braam (maak ik jam van), framboos en wat kruiden etc; of zelf brood bakken.
Voor nu ga ik aardappelen en groenten wokken, kijken wat ik in huis heb en hup in de pan, fantasie van de kok. Kip of vis erbij. Ik proef wel wat lekker is...... Op Ameland krijg ik wel es verse garnalen> nou mmmmm.


Dank en groet!