woensdag 9 september 2015

Producten en zo



The food in Yugoslavia is fine, if you like pork tartare. 
Ed Begley

Rommelnotitie'tjes opruiming



Producten


Gehaktbal

Zie hier (alle links hier in een nieuw venster)

Beste deelnemer,
Hartelijk dank voor uw inschrijving voor de verkiezing De Telegraaf Gouden Gehaktbal 2015! Leuk dat u mee doet aan deze culinaire verkiezing.
De voorronde van de Gouden Gehaktbal 2015 verkiezing vindt plaats op zaterdag 19 september in verschillende vestigingen van Keuken Kampioen. U krijgt binnenkort van ons bericht op welke vestiging we u graag ontvangen. Hou uw mail dus goed in de gaten!
Wat kunt u verwachten van de voorronde?
Rond het middaguur ontvangen we u graag op een vestiging van Keuken Kampioen bij u in de regio. Daar zit een vakkundige jury klaar om uw gehaktballen te proeven en te beoordelen op smaak, structuur, etc. U kunt uw gehaktballen (4 stuks) kant en klaar meenemen. Ter plaatse is er gelegenheid om de gehaktballen middels een stoomoven op te warmen.
Op iedere vestiging is volop gratis parkeergelegenheid.
Met vriendelijk groet, Felix Wilbrink



Some people wanted champagne and caviar
when they should have had beer and hot dogs.
Dwight D. Eisenhower


AH


Appenzeller

Viezere Appenzeller trof ik nooit...


Château Roquegrave

In de aanbieding voor € 9,-, normale prijs € 12

€ 3,50 is nog bedenkelijk voor dit bocht...



The most remarkable thing about my mother is that for thirty years
she served the family nothing but leftovers.
The original meal has never been found.
Calvin Trillin 

Diversen


Kocht weer eens Abondance

Die zoetheid van de geur...
Die notensmaak...


Huize Maas, Groningen

"In de pan gebakken tilapia", goh...

Maar een uitstekende tosti, met fricandeau en extra kaas eróp


Nou weet ik wat je met Bloemstuk doet

Het topstuk als rosbief, en de rest als stoofvlees

Kijk trouwens eens hier



My doctor told me to stop having intimate dinners for four.
Unless there are three other people.
Orson Welles


De culi-scene


Zei ik dat al? Dat Hoepel weg is bij NRC?
Opgehoepeld, hahahahahahahaha!
Wat ben ik toch geestig...

Kreeg een mailtje vandaag
Sinds kort lees ik met instemming en grimlach uw blog.
Gisteren het boekje Primeurs en Delicatessen, over 100 jaar Dikker en Thijs, van Ronald Hoeben en Roselie Kommers gekocht (uitgave Nijgh en Van Ditmar). Het is een parel van oppervlakkigheid, onvolledigheid, onnozelheid en gemakzucht. En vol met fouten: nouveau riche ipv nouveaux riches, poisonnier
[gifmenger] ipv poissonnier [visboer], perziken voor de Peche Melba die je moet laten "schrikken" in heet water [1 minuut in het water]. Ik overweeg mijn geld terug te gaan vragen wegens wanprestatie.

Ik antwoord Peter Vos wordt apezat van de straat geplukt door Karel van het Reve. Dikker en Thijs in voor wat eten, was zo zat dat ie de kaart niet meer kon lezen. "Doe mij maar een bord warm eten ober".

Zie trouwens hier
Kan het onnozeler...



I will not eat oysters. I want my food dead.
Not sick, not wounded, dead.
Woody Allen 


Getruus en getrut


Zie hier


En die Jonas van de Walvis die zit in de kookboekenweek-jury

Die kan Godverdomme nog geen ei koken...

Zie hier


Ik zag per ongeluk een stukje Masterchef

Maar dat zijn culinaire mongolen, Jezus Gristus!

Ceviche, uitspraak seevIEtsje: "keevietsIE" (die bolle pens met die pratende kut)

Broekbaard was er ook en die moest natuurlijk meteen weer Bolenius pushen...

Wat een kutprogramma...



You can tell alot about a fellow's character
by his way of eating jellybeans.
Ronald Reagan