woensdag 21 september 2011

Proefde die Pecorino opnieuw,


en die is inderdaad wat zout, wat ik gisteren niet zo proefde na al die witte wijn. Van der Ley: "De Pecorino romano is zouter dan de Pecorino sardo" (Sardijns). Dat móet kloppen, want anders is die sardo wel heel erg zout.



Brussel Noord, WTC of daaromtrent.
Ik vind deze constructie nog steeds op een penetratie lijken.

O ja, goedkoop en prima hotel daar vlakbij, prima ontbijt ook (met ook kaas!) Galaxy. Vlakbij Sheraton.

Leuk, hoe we weer besodemieterd worden. Doe een Google op volg me niet register.

En trouwens, wat kan mij 't verdommen dat ze ("ze", statistics in 'n computer die mijn naam niet kent en alleen maar geïnteresseerd is in over all statistics) weten welke sites ik bezoek? En als je daar wat op tegen hebt, dat "ze" 't weten, dan surf je "normaal" met Firefox, en dan ga je naar je sexsites met IE, waarin je van alles (geschiedenis onthouden, cookies opslaan...) hebt uitgezet. Klaar.



Leiden, De Poort.

Heb wat in de planning gewijzigd. Vanavond "spring rolls" met tofu en cantharellen. Is dat cross culture cooking of is dat geen cross culture cooking??

Dronk vanavond een Merlot trentino. Kende ik niet, wel de veneto. Prettig. 2009. Kwam van de Jumbo, altijd goed voor speciale (en goeie!) wijn.

Kreeg van PJ allerlei foto's van Bruno Rotival. Zie de Mont Saint Michel hieronder.



Hier komt de vloed af en toe zo snel op, dat je het met een galopperend paard niet voor blijft. Heel plat en veel stuwing van Het Kanaal.

Was daar eens, stond er een autobus daar waar dat water opkwam. Kerel erin die niet precies wist hoe alles werkte. Alles bewoog, ruitenwissers, lampen, ramen, deuren... Alles behalve de bus...

Vandaag is die Toulouse-ramp 10 jaar geleden.
Zie hier (alle links hier in een nieuw venster). En hier.



Bruno Rotival

O ja, herzag Monty Python's Flying Circus, deel 1 gisteren, vanavond 2.
Uhh, de "Killer joke" is fantastisch. Vertel je die grap en de luisteraar gaat minimaal twee weken het ziekenhuis in...

Blijft ontzettend leuk. "Blijft": als je Win Kan her-hoort, dan is dat niet meer leuk. Maar Monty wel. Net zoals Hanny Michaelis aan Reve schrijft ± 1955, als ze zijn werk herlezen heeft ("met tranen in de ogen en met een dikke keel"): anderen die ter zelfder tijd publiceerden, eind 40-er jaren, zijn "uit de tijd", Reve niet.

Nou ja.
Monty blijft ontzettend leuk omdat het steeds iets totaal anders is. Bean is leuk, en die goochelaar, hoe heet die ook weer, dat iedereen zich te barsten lachte toen ie een hartaanval kreeg ("gespeeld!"), maar je moet er niet teveel van achter mekaar zien.

Fawlty Towers weer wel...



Noga met honing. Die stuurde PJ me. Ik ben, vrees ik, vergeten in welk verband...