maandag 26 september 2011

En het werkt nog steeds!


De Heere zei gepreezen...



Jammergenoeg niet echt goed leesbaar. Maar ja, die krant hep ik al weggeflikkerd...

Gisteren
Ei, bakbanaan, prei
Kook eieren etc.
Pindaolie, gemberwortel, rode ui, knof, lombok...
Prei...
Geplette komijn, versgemalen korianderzaad, geel mosterdzaad, daoen salam...
Medium sherry..., geraspte kokos...
Frituur schijfjes bakbanaan.
Stukkies ei door de prei etc.



Zag Dawn of the Dinosaurs, maar dat bleek een kinderfilm te zijn en niet al te best. Overigens kon je -taalkeuzemenu- kiezen tussen Nederlands en Vlaams...

Vanavond
Tofu, bonduelle oogboontjes (erg lekker stevig, dat proefde ik al) en kerstomaten. Hoe? Tsja...

Goh!
Vertelde ik dat al, dat ik de brieven van Van Gogh momenteel lees?. Goh, wat lees ik in een brief aan zijn broer van 21-2-1888 uit Arles? "De vrouwen zijn erg mooi hier". Goh, want kijk: in het "Pak van Sjaalman" zit "Over de schoonheid der vrouwen te Nîmes en te Arles, met een onderzoek naar het stelsel van kolonisatie der Foeniciërs" (haha).
En "Maar wat is er dan voor beweging in de schoonheid der vrouwen te Arles?' vroeg Verbrugge".
Max Havelaar.



Arles zelf is ook mooi hoor...

Kreeg vanavond ergens bij de borrel Verstegen Groninger worst. Afgezien van dat ik vind dat je die bij de plaatselijke slager moet kopen als je tóch in Groningen bent, was die worst gewoon niet goed. En wat was er niet goed aan? Je moet vers gebroken of gemalen kruidnagel gebruiken. Nooit never gemalen kruidnagel kopen. Was ooit bij Holt, zegt die eigenaar "Proef die Glühwein 's; d'r is iets raars met de smaak". Ja. Gemalen kruidnagel gebruikt.
Uhh, bij die Verstegen kwam de kruidnagelsmaak "achteraan hobbelen" en beslist niet mooi van smaak. Gemalen gebruikt...



En ook, heel typisch, de smaak kwam dus halverwege opzetten, werd sterker en was op z'n sterkst nadat je de worst hep doorgeslikt. En dan ook het allerminst mooi van smaak...

Op Radio Classique vanmorgen Janis Joplin. Kom daar eens om, bij die stof uitademende Radio 4 klooto's.
Ik heb al eerder tubes naar haar gegeven, maar deze nog niet:
To love somebody hier (alle links hier in een nieuw venster).
Summertime hier.
Try hier.