donderdag 18 februari 2010

Vanalles maar weer


Zag gisteren War and peace. Het begin alleen. Want net als het boek verveelde het me mateloos. Uhh, dat zijn 2 x 3 disks met elk 3 x 3 uur of zoiets. 18 uur in ieder geval. Jezus...





Lev ("Leo") Tolstoy

Maar goed. Ik schakelde direkt over op Hang 'em High. Geen gelul.



Ik ben een eenvoudige boerelul dus het kan ook heel goed zo zijn dat ik vanavond Les Misérables op de DVD zet,



en vijf minuten later overschakel op The Outlaw Josey Wales.



Recept
Eindelijk
Yam (ook wel Taro) in tomatensaus
Zie eerst volgende recept!
Kook schoongeborstelde ongeschilde yam, eventueel in grove stukken, gaar zoals aardappel.
Laat uitlekken en wat koelen, schil en snijd in dikke plakken.
Maak tomatensaus met verse gember, rode pepers en koenjit.
Warm de yam op in de saus.



Oorlog en Vrede hier (alle links hier in een nieuw venster).

Van Les Misérables is niks zinnigs te vinden want de Google markt daarvan is grondig verpest door die ontzagwekkende zak die het als musical op de planken heeft gezet. Die kan godverdomme nog een musical maken over iemand die aan kanker dood gaat. Hoe heet die lul ook weer? Rijmt op poep of stront of zo. [Later: o nee! Rijmt op Ellende!]

Hang 'em High hier.

The Outlaw Josey Wales hier, de trailer, niet al te best. Iets beters kan ik er niet over vinden.

Recept
Yam
Rauwe yam is giftig.
Schil de yam en gebruik als aardappel.
Yam wordt ook dikwijls geraspt, het raspsel uitgespoeld, en dan gekookt of meegebakken of gefrituurd, ongeveer zoals rösti.

Link
Mariska Hofman-Gáspár hier.