dinsdag 5 mei 2009

27-04


Operatie. Veel geboor en getrek en gehamer en gefrees in m’n schouder. Later blijkt er een stuk van m’n schouderblad afgehaald te zijn “waarvoor ik toestemming gaf”.
Post-operatie middageten. Puree uit ’n pakje met een plakje gekookte ham. Harissa!
Avondeten weer die vieze soep van gisteren, pasta waardoor enorm veel zonnebloemolie tegen ’t plakken (lijkt me) en stukken kip althans voornamelijk bot. Harissa!



We gaan door met die markt

Recept
Paling in het groen; België
Haal stoofpaling uit, stroop en snijd in duim-lange stukken.
Was flink groene kruiden (peterselie, kervel, selderijblad, zuring) en wat dragon en salie, en verwijder de stelen.
Hak alles fijn en bak ze aan op middelhoog vuur in boter met zout en peper.
Bak de paling rondom aan in dezelfde pan en voeg dan een scheut visbouillon toen en een scheut witte wijn.
Laat de paling gaarstoven met wat laurier op halfhoog vuur; de vloeistof moet ondertussen inkoken.
Roer door wat van de vloeistof goed losgeklopt eigeel, goed mengend, en bind de vloeistof op laag vuur met dat mengsel.
Breng op smaak met citroen en proef op zout en peper.
Ik wacht met spanning op Marieke-reactie.



Ben blijkbaar de enige op de gang die nog geen pijnstiller gevraagd heeft. Tsja, ik heb geen pijn. waarop met ongeloof wordt gereageerd. Later krijg ik een “tranquilisant”, tweede druppelzakje. Weer later blijkt dat morfine te zijn.
Vannacht Ik heb nooit iets gelezen herlezen, morgen papieren sociale verzekering en moven.