vrijdag 22 mei 2009

20-05




Zag dat ik die St. Nectaire eerder had, zie boven, maar dat was toch wel heel wat anders dan die boeren St. Nectaire van enkele dagen geleden; zie onder.
Notities smaak van die eerste heb ik niet want ik gratineerde ermee; wat ik me wel herinner is dat het OK was maar niks waw.
Smaak van die tweede: hoe zal ik het zeggen. Te “anders” om na een keer proeven, en zeker na dat eten met die grana, een zinnig antwoord te kunnen geven. In ieder geval vrij romig nog en met een desondanks “droge” smaak. Een diepe smaak ook.



We blijven nog even freewheelen want ik ben nog steeds niet 100% sinds die “ziekenhuisbacterie”. Vandaag 1e whiskey sinds vijf dagen, kleintje ook nog en half water. Vanavond die bonen “van gisteren” want gisteren viel ik om van vermoeidheid. Ook al vijf dagen gaan gebak en kaas na, vreselijk...



Recept
Polderkoek
Schaft-gerecht; wordt koud gegeten.
Maak pannekoekbeslag, maar gebruik een mengsel van melk en zwarte koffie.
Maak er spekpannekoeken van (spek uitbakken en voorzichtig het deeg erop gieten zodat de spekjes niet naar een kant drijven) en serveer ze met stroop.



Nog wat foto’s van die beurs.



Hele oude kaas uit de Auvergne



Zie die krammen om de boel bij elkaar te houden



Parmesaan



die niet, nooit gesneden maar gebroken wordt. Lijntje trekken, bij het bredere deel (van een toekomstige punt) een soort kort koksmes erin, bij het smallere deel een soort groot oestermes zonder dat stootplaatje en wrikken maar.
En die stukken worden, voor het raspen, ook niet gesneden maar gebroken.