zondag 19 augustus 2018

Nijmegen,



Foto's van mijn stamkroegen

Deze kroeg was het gildelokaal van de lakenververs
Blauwe verf, blauwe handen


want daar was ik enkele dagen


Trein, station, Smullers
Pikante souflesse (pikante kaassoufflé): lekker

Nijmegen, Febo
Bamiblok, erg lekker


Trottoirs en fietspaden zijn in Nijmegen niet gescheiden
Welke klimaatneutrale scheten latende mongool heeft dit bedacht?

Stevenskerk, Waag, allemaal erg mooi
Kon de synagoge niet vinden


Op veel terrassen ± 18.00 uur alle tafeltjes ingedekt voor eters
Begint op Frankrijk te lijken



De Plak
De enige kroeg die niet meer is wat het was
Hun befaamde kaasgehakt burger is slappe troep op een klef wit broodje


Veel kerels met erg vieze hangpenzen
Veel meiden met korte jeansbroekjes
Veel oude mannen met lang haar en enorme baarden
Veel leernichten en veel bloemetjesflikkers


Siam Thai Palace

Plamuek phad phrik to
Inktvis, rode currysaus met kokos, pikant
Lekker, maar op een gegeven moment begint het te vervelen
Ik denk dat Thais eten vooral erg populair is bij mensen die niet zoveel weten van goed eten
Het is niet mooi, het is fun


Museum Valkhof

Een voornamelijk uit trappen bestaand rommelcomplex
Je weet werkelijk niet hoe je moet lopen
Vitrines met objecten die van achteren belicht worden, zodat je door het contrast van de helle achtergrond met de onbelichte voorgrond niks meer ziet

Welke zwakzinnige slingeraap heeft dit bedacht...



Samson
Ik nam er ooit een sjieke vriendin mee naar toe
Ik zeg Hopelijk is het nog steeds sjiek
Ik ben er al 10 jaar niet geweest
(En dat was ook zo)
Ober in het zwart
Mevrouw? Droge sherry natuurlijk
En meneer een oude jenever met ijs?
"Al 10 jaar niet geweest"...


Im Weißen Rössl bestaat niet meer
De Compagnie ook niet meer (ik bedoel niet het restaurant)


Markt

Kocht Nijmeegse leverworst

Reine Victoria nog niet helemaal rijp
Reine Claude nog helemaal niet rijp

Twee viskramen
Eentje erg veel volk, andere weinig
Toch vertrouwde ik die tweede meer
Haring bij beide
Tweede was stukken beter
Zachte mooi uitgebalanceerde smaak van flink stevig vlees


Als je thee bestelt hebben ze dikwijls alleen flauwekulsmaaktjes
Thee en ook Spa altijd in witbierglazen



Daar stonden begin jaren 60 bussen pijptabak op de tafeltjes
Eind jaren 60 bussen shag, verdomd


Ik eet altijd graag in Indiase restaurants als ik in een Nederlandse stad ben
Had pech
Nummer 1 gesloten
Nummer 2 vakantie
Nummer 3 besloten avond

At bij Claudius
Uitstekend
Filet mignon met zwezerik
Eerst een mooie zachte Primitivo, daarna een mooi sterke Malbec


Waanzinnig mooie winkel zie hier (alle links hier openen in een nieuw venster)