donderdag 5 juli 2018

Van alles



Vandaag weer eens inkopen

Lekker spul, alleen het is geen broodbeleg (waar het wel bij staat)
Het loopt aan alle kanten je boterham of je cracker af
Door de yoghurt of zo...
Ze hebben ook appel en peer
Moet ik nog proeven


O ja!

Weer zo'n uit het veen getrokken nieuwslezer van NPO

"Er heeft de hele dag een helikopter boven gecirculeerd"

Nederland is het enige land waar nieuwslezers ongeletterd mogen zijn

(Ennuh wat doen ze dan dus ook de hele dag in Hilversum? Elkaar in hun reet zitten)
(Dat kan elke analfabeet)



Het vorige flesje was in de keuken kapotgevallen
Heerlijk heeft het geroken!


De culinaire roeptoeter
Smak van Dinter
had gisteren vier pagina's in de Volkskrant

Over komkommertijd gesproken...


Twee pagina's over tritordeum brood

De artikelen van die man (mag ik aannemen) zijn altijd zo van, als je ze hebt gelezen, Wat heb ik nou geleerd wat ik niet, gesteld dat het me zou interesseren, zelf op Google had kunnen vinden

Of beter: Wat ik veel beter op Google had kunnen vinden

Er staat helemaal niks in, ja, of het moet kletskoek zijn

Dat Kagenaar uit Sittard pasta maakt van tritordeum plus durum tarwe "omdat de tritordeum te fijn gemalen is"
Maar het wordt NB in Limburg gemalen! Dan kan je toch wat grover gemalen bestellen zou ik zeggen...



Heerlijke worst met hazelnoten
Aldi!
Met walnoten hadden ze ook
Ook heerlijk


Nog een straal gekwaak van die Smak

Over bonen in blik


Alsmaar teksten als "Volgens het Voedingscentrum is de voedingswaarde van groente uit blik even groot als van verse groente"
Zoals gewoonlijk over smaak nul commentaar
(Dubbel kunstgebit die Smak, dus wat wil je...)

Over dat doperwten vers niet te eten zijn omdat ze altijd te lang gelegen hebben, dat klopt, maar niet de consequentie doortrekken naar alle andere soorten bonen (ex tuinbonen)

"We moeten minder vlees eten en dus meer bonen"
Nooit van kaas, eieren of tofu gehoord

Eerlijkheidshalve: ik heb enorm respect voor zo'n domme duikelaar die toch pagina na pagina met zijn gekwaak weet te vullen in de Azijnbode!



Dat kc in plaats van ck is wel erg schokkend
Dat is verzonnen door een rukcer...
Nog erger dan een rucker of een rukker
Die stukc ligt ook nog in een zwart bakje
Niet recyclebaar
Zwart plastic kan niet gesorteerd worden op soort
En wordt dus niet gerecyled of hoe schrijf je dat