zondag 22 april 2018

Mangiare (een laatste keer)



Vandaag foto's van ovenaardappelen met dragon en zoete ui
Met daarnaast een mooie varkenshaas



Eerst maar eens

de drie fameuze uitzendingen


Ik heb ze opgenomen, zodat ze voor het nageslacht bewaard blijven

Tsja, je maakt deel uit van het Nationale Erfgoed (dit blog; zie boven) of je maakt er geen deel van uit (Mangiare dus)


(Voor wie het niet heeft gevolgd: alle drie de inzendingen zijn van mij!)

(O, en zie hier!; alle links hier in een nieuw venster)

(Ik loop nog vrij rond hoor!)





Het begon met het nierbroodje


Luister hier

Jaques Hermus kan er niet afblijven...
(Maar het had van hem zoeter gemoeten, de kletsmajoor)

Fenny van Wees: "Ik mis een moderne touch"
Lazer op ongelofelijke truus...

Die Francien die het klaarmaakte wilde gesauteerd zeggen; "gesorteerd"

Mossel: "Een goede inzending en een goed verhaal!"




Daarna kwam Labskaus


Luister hier

Mossel: "Wat een stoere maaltijd!"

Yolanda van der Jagt: "Heerlijk! Bietenstamppot heeft een mooie grove structuur"

Mossel: "Een hele goede inzending!

Die trut Francien had er ook gele biet doorgedaan...

Francien: "Een hit!"




De derde was Sop lontong


Luister hier

Mossel: "Een geweldig verhaal!"

Francien: "lonGtong"

Pascal Jalhay kwam er niet over uitgeprezen
* Ja! Muntok peper!
* Ik weet zeker dat je het proeft als die salam er niet in zou zitten
* Je proeft de balans erin
* Hele mooie ingrediënten
* Een waanzinnig mooie soep"
(Maar nooit van kentjoer gehoord)

Mossel: "Volledig in balans"




Ik mailde ook nog een reactie als Manon Troppo

Daar trapte die dikke mossel in!!


Moet je die recepten zien die er nu ingestuurd worden...

Toast met zalm
Gefrituurde boerenkool
Tomatensaus
Varkensvlees met abrikozen (geen abrikozen in de ingrediëntenlijst, wel groene paprika; abrikozen met groene paprika...) (Hahahahaha! Twee dagen hierna stonden die abrikozen er wel bij, woehahahahahahaha!!!!!)

En mijn recepten zullen inderdaad "niet stroken met het karakter van de radioshow" zoals NTR mij mailt. Nee; mijn recepten zijn géén kutrecepten namelijk!




Mossel
"Tarta Tin"
"OrleanS" voor Orleans

Hiske Versprillen
(Met zo'n naam kom je uit een reageerbuis)
"Dat het uit hemzelf komt en niet uit een trend"

Hillary Akers
(Zeg maar Kwakers)
Ze had "een ongare hoek" in d'r appeltaart (die ze NB met korstdeeg maakte)




Karpaten Koppios
"Kleur op je bord is een emotie geworden"
"Wat ik in Hoofddorp heb gedaan [slurp] is toch wel specifiek [slurp]"

Mossel: "Asperges hebben als enige groenten zo'n status"
Nooit van hopscheuten gehoord...

Dunne asperges koken ze even lang als dikke... ("Er sit meer diepte in")

"Dat we weten hoe en waar ze zijn gegroeid"
Over smaak ho maar