donderdag 15 maart 2018

Producten



Vandaag foto's van Inkopen

Asem


AH eerst maar


Ik kocht er Mozzarella
Daar zat een raar soort rokje omheen, net als op de steel van paddenstoelen
Doorgesneden zag je wat structuur, maar niet overtuigend
Allemaal bij mekaar een nepperig gevoel

Fruits de mer
Met surimi, Godbetert...
Het dwaze idee om iets wat je rauw eet in hetzelfde zakje te doen als rauwe garnalen...
Trouwens zwemt die surimi in zee of zo? Fruits de mer...

Tekst op gerookte zalm
"Albert Heijn gerookte zalm 100 gram (10 porties)"
Wow!



Erg lang geleden
Erg lekker
Erg duur


Kruidenmengsels van boer Jonnie


Want die kreeg ik
Ja, dat koop je natuurlijk niet, hoogstens als het weer eens in de ramsj is bij Action

Advertentie: Boer Jonnie stelt de mengsels zelf allemaal samen
Interview: Wat zit daar nou in, in die za'atar?
Antwoord: Al sla je me dood

(Je vraagt je af wat die mensen beweegt, die bij boer Jonnie voor enkele honderden euro's augurkenschuim gaan eten...)

Green curry
Het dwaze idee om dat als poeder te serveren...
AH green curry paste: mooi fris spul
Boer Jonnie: ruikt fris, smaakt naar een Zwolse vuilnisbelt

Togarashi
Muffe geur
Op een heel rare chemische manier scherp

Vadouvan
Mijn zelfgemaakte: vol en rond
Boer Jonnie: laf en plat

Za'atar
Mijn Syrische: breed van geur, vol van smaak
Boer Jonnie: smal van geur, raar van smaak
"Benepen" is de beste omschrijving; gereformeerd zeg maar



De smaak is goed maar het is te weinig pikant
Dat rooie spul in die goedkope flessen maar dan in het groen en nóg minder pikant


Truffelwier


Zie hier (alle links hier in een nieuw venster)

Dat molentje werkt niet, en het spul is nogal laf van smaak (over gebakken ei en over gebakken koolvis)

Ik zal er nog een keer wat mee proberen, ongemalen in een saus of zo



Mooi!
Een chocoladekrullenrasp
(De prijs houden we onder de pet...)


O, nog een AH

Aardappelen


Charlotte
Goed stevig laten!
Mooie smaak
Je kan er mooi mee werken met schijven in saus, sudderen...
Ze blijven stevig

Cyprus
Ik maakte de zak open en er kwam een chemieklucht uit, dat wil je niet weten...
Antispruitmiddel
Dus "Koken in de schil kan ook" dat zou ik maar niet doen
Ook bij het schillen een erg chemische lucht (maar wel Kwaakkwaak! over biologisch, overal in die winkels)
Moeten vrij lang koken
"Van buiten kruimig": nou, die van mij niet hoor (te veel gif?)
Rare smaak, ook wat chemisch



Pimentón
Waarover die culinaire veenlijken van de Volkskrant altijd roepen dat het gerookt en scherp is
Deze is niet gerookt en ook niet scherp


Aldi


Gekookt katenspek
Kende ik niet
Zachte smaak, waardoor een niet erg mooi rooksmaakje overheerst

Katenspek
(Ik proefde het naast mekaar, en ik bedoel hier "gewoon" katenspek)
Mooi zacht van smaak
Klassiek inderdaad
Een mooi product

Creamy pindakaas
(Het heet Puur pindakaas)
OK maar wel wat popi van smaak en veel te dun
(Calvé: uitstekend)



Dat heb ik op de plank staan
Naast rode en witte wijn in kleine flesjes
Voor als je het in de keuken nodig hebt
(Dit voor risotto!)



O ja!

Nieuw product!

Genderneutrale groene muisjes!

Wow!

En zie:
Geachte heer Van Thiel,
Hartelijk dank voor uw e-mailbericht.
We ontvangen regelmatig verzoeken om nieuwe varianten op de markt te brengen en de wens voor een andere kleur muisjes komt dan ook vaker voor. Verzoeken om paarse, rode, groene, gele muisjes of een mix daarvan zijn eerder door ons ontvangen en meestal is de vraag gebaseerd op een persoonlijke gebeurtenis of situatie.
Het is voor ons de normale procedure om onze marketingafdeling te informeren over de door ons ontvangen reacties en suggesties. Zij nemen alle reacties mee in periodiek te houden evaluaties over onze producten. Ook uw suggestie zal hiervan onderdeel zijn.
Wanneer er wordt besloten om een nieuw product op de markt te brengen dan is het uiteraard van belang dat er een markt voor is. Nieuwe ideeën worden dan ook uitvoerig getest als onderdeel van het lange traject voorafgaand aan de introductie.
Wij danken u nogmaals voor het doorgeven van uw wens.
Met vriendelijke groet,
KONINKLIJKE DE RUIJTER B.V.