zondag 11 februari 2018

Grafje en kookboeken

















Het is een jaar geleden dat zus begraven is en terwijl ik het je meld, moet ik weer janken. Dat definitieve. Wat een jaar.
Ze ligt wel gezellig; tegenover de ouders van Lenny Kuhr o.a., en er liggen allemaal bekenden. Er is een prachtig kindergrafje, een betonnen poppenhuis, zeker zo’n 80 cm hoog, met raampjes erin, er staat “Rosa” op en allerlei speeltjes liggen rondom, er hangen versieringen in de struiken en er staan kabouters. Het is het grafje van het buurmeisje van Yvonne en het wordt nog steeds goed bijgehouden door de moeder, al heel erg lang. Het kerkhof ligt naast de kleuterschool, dus hoor je daar doordeweeks kinderstemmen. Ik wed dat als die kinderen dat ”huisje” zouden zien, dat ze dat “keimooi” zouden vinden.
Nou ja, daar hield ik me mee bezig.

Nou schreef ik toch laatst: Je moet eens op letten, die hagedis is dus met ruzie weg bij Mangiare en let eens op wie haar gaat vervangen? Meisje Nieuwkerk (echtgenote van) voorspelde ik. Die van dat kookboek met haar broer en die zelf niet kan koken.
Enfin, ik luisterde een uitzending van een tijdje geleden terug, daar was die hamsterwang Karin te gast, en wat zei Possel? “Karin gaat voortaan voor ons werken, zij behandelt de afdeling kookboeken”. Nou dat is de oude handel van Jonah. Kan Karin zo dadelijk ook meteen de eventuele boeken van haar eigen dochter en het nieuwe boek van haar en haar broer bespreken.

Wat zal die Jonah de pest in hebben. Heeft Possel trouwens als bijzit weer een type dat alles van kookboeken weet en zelf niet kan koken. Karin zal door haar man wel een kennisje hebben die heeft gezegd “Net iets voor jou".

Weet je wat nou een heel leuk geintje is?  Naar die kookboekwinkel opbellen en vragen of er al een nieuw boek uit is van het duo Sorella e Fratello. Dat je nog nooit zo’n leuk deskundig boek hebt gelezen... Grapje!! Niet doen hoor!!
Verder interesseert het me niet meer.

















Bij de Bijenkorf hebben ze ook wijn in de verkoop. Wat zag ik? Een fles met op het etiket een rode mond en de naam: “Een kus van Thérèse”. Aan het etiket was overigens enorm gepulkt, alsof men het etiket van de fles af probeerde te krijgen. Ik ben de prijs exact vergeten, ik meen rond de 15 euro. Wie gaat nou met zo’n fles op tafel zitten...
Welke “uitspatting” van Jonnie zullen we eerdaags op een fles aantreffen?

Ik maakte een kleine variatie op “La pasta Cacio e Pepe” met nog extra kaassaus erdoor. De spaghetti een paar minuutjes garen in een plonsje kookwater met veel geraspte zwarte peper, en dan saus erdoor en de geraspte Parmezaan erover. Ik had nog een beetje op mijn bord en heb er gauw een foto van gemaakt. Lekker! God schoof een wolk opzij, veegde zijn mond af en sprak “Nondeju dat was lekker”. Ik had preisoep, blijft wachten op morgen en salade wacht ook nog even.

Dag, Loek