maandag 20 november 2017

Van alles



Afelia maken


De veganistische mongolen!

Zie hier (alle links hier in een nieuw venster)

Het mag dus wel, goh, maar het simpele feit dat je zo'n vraag stelt...

Veganisten zijn mongolen, dat roep ik al jaren



Dat bedacht ik nog

denneNboom
ruggeNmerg
arreNslee

Hoe heet eigenlijk die mongolencommissie die dit soort zaken bedenkt?



Bleekselderij stoven
Dat doen we hier nooit
(Behalve mensen die echt van koken weten)
(Sylvia Witteman schreef er in dit blog over)


Zag die larmoyante Koevoet van Denk op TV

Koevoet en Koekoek, dat scheelt erg weinig

Wiki: 'Toen Koekoek in 1976 tijdens het debat over het niet-doorgaan van een order voor de levering van reactorvaten aan Zuid-Afrika geen gelegenheid kreeg te interrumperen, riep hij met zijn bekende Drentse accent: "Ik krijg nooit geen beurt!"'


O ja!

Ik zei dat ik morgen zuurkool met casselerrib ga maken, gekookt in Bockbier, recept Telegraaf / Felix.  Maar dat ik meteen ook zuurkool maak voor over een paar dagen, met zalm. En ik weet nog niet hoe. Zegt die persoon "Dan moet je zoeken op zuurkool en zalm"
Ik zeg Doemenelol! Krijg ik al die helse shit van AH en van Smulweb en Okoko en Clitslove food en zo! Of van Yvette Kubiekereter, uhh, -meter, uhh, nou ja laat maar

Je zoekt op recipe sauerkraut salmon, liefst + bbc!



Eendeborst sauce bordelaise
Met ook merg hoor, maar dat lag nog niet op het bord


Het hele dier gebruiken

Daar heb je hem weer, zie ze hier

Ik zeg Wat doen jullie met het verhemelte?
Verbaasde blikken

Trouwens het idee dat je koeielever of -nier gaat gebruiken...
Proletevrete...


Of een islamiet wel of geen kikkers mag eten

Salam,
La consommation de batraciens tels que les grenouilles est interdite d'après les écoles hanafite, châféite et hambalite. Ils présentent comme argument l'élément suivant:
Le Prophète Mouhammad (sallâllâhou alayhi wa sallam) a interdit que l'on tue les grenouilles (Hadith rapporté Abou Dâoûd, Nasaï et Ahmad). Selon une grande partie des savants, l'interdiction de tuer un animal constitue une preuve que celui-ci est illicite à la consommation.
Selon les savants de l'école mâlékite, il est permis de consommer ce genre d'animal, car il n'y aucune référence qui l'interdit de façon explicite. 


Ook over scheten laten hebben ze uitgebreide teksten

(Die eten veel kikkererwten en ik denk altijd Je zal maar een vuile scheet laten onder zo'n nikaab...)



Jonge melkzwam
Nog niet zo oranje


O ja!

Hahahahaha!

Een pas geopende Nederlandse bistro in Altea

Moeten verplicht een Spaanse kaart hebben

Envidias al Roquefort
[Endivias = witlof]
Afgunst met Roquefort

Ensalada de pajaro fumado
[Moet zijn ave ahumado]
Salade met opgerookte vogel

Gran desierto
[Grand dessert]
Grote woestijn


Ik schreef laatst dat er geen recepten met Tofette te vinden zijn

Maar een of ander kruidenvrouwtje corrigeerde me

Zie hier



Omelet met verse Koeping tikoes


Ik vergat laatst (bij Culilinks) drie posts van Westlandpeppers

September nieuwsbrief zie hier

Oktober hier

November hier



Nou, zo ken ie wel weer

Dzjiezus...