dinsdag 22 augustus 2017

Producten



Ze zijn er weer
Reine Victoria
Chutney maken!


Bij Aldi hadden ze een Haut Médoc, Château Tour de Mont

Die wijn mist alles, werkelijk alles wat een haut Médoc kwalificeert

Zware bocht


AH: Naked onion

Die hoefde je niet te schillen
Ik heb er twee rokken af moeten trekken

Daar gingen je ogen niet van tranen
Nou, daar heb ik weinig last van, totdat ik deze begon te schillen...

Zie hier (alle links hier in een nieuw venster)
En zeer Nederlands: over smaak geen woord


Reine Claude

Slechte oogst dit jaar?

Ik zie ze bijna nergens

Als ik ze zie dan zijn ze keihard



Erg lekker fruitig spul
AH


AH Bapao en Pita

Bapao kip

Een mond vol droge prut

Pita shoarma knoflooksaus

Idem dito


Aldi, blikjes krab in de aanbieding

God klere wat een smerige zooi!

Rechtstreeks door de plee gespoeld


Mijn drankboer zoekt uit of ie aan Patxaran kan komen

Heerlijk spul!

Net als die Strega wat verderop: aperitief én digestief




AH Roma tomaatparten in blik
Zie hierboven

Heel mooi fris zoet

Die kerstomaatjes uit blik van hen zijn ook mooi


Calvé pindasaus kant en klaar

(Per ongeluk gekocht)

Wat een kleutervreten...


Ik maakte weer die gepekelde jalapeños

Zie gisteren

Nou zat ik te denken: leeghalen, kort blancheren, vullen met gehakt of zo, oven, zoiets

At vandaag trouwens ergens kroketjes van een halve jalapeño met roomkaas erop en dat dan gepaneerd

Lekker




Aldi soja korrels

Moet ik nog proeven

Dat is TVP, Textured Vegetable Protein

Kunstvlees heette dat vroeger


AH Trafasi (Surinaamse) pindasaus

Ik denk Dat moet ik proeven

Mooi pikant maar niks trasi smaak (trafasi), en niks kentjoer erin (wat wel hoort)


Gekookte mosselen opwarmen 

Dat vroeg iemand

Altijd afgieten, koelen, vocht separaat bewaren voor iets anders

Mosselen warm stomen



Liquore Strega
Lekker!
Net zoals Patxaran kan je het met ijs drinken als aperitief en kamertemp als digestief
Mooi trouwens: er staat precies op wat erin zit
Puur natuur
Dat geel is saffraan
Het spul is dan ook niet bepaald goedkoop


Gevogeltefond AH

Hoofdingrediënt: varkensvet

Jumbo gevogeltefond: hoofdingrediënt kippenbouillon

Kijk


Aviko Skinny Fries

Pommes alumettes

Prima spul

Franse frietjes: ook prima spul


AH knof

Twee bolletjes, € 3,-,  dat is toch peperduur?



Aldi
Ook hazelnoten
Gaan we mooi mee bakken


Moutarde Edmond Fallot

Lekkerder mosterd bestaat er niet

Uitstekende Dijon (wat minder scherp, dus voller van smaak)

Hun Moutarde de Beaune is by far de lekkerste mosterd die ik ken

De lekkerste soorten mosterd-met
De dragonmosterd is uitstekend
De cassismosterd is grandioos
De groene pepermosterd prima
De peperkoekmosterd is ff wenne

Hun Moutarde de Bourgogne heb ik nog niet geproefd