dinsdag 11 juli 2017

Ik was in het Vaderland




En wel in Groningen!


In de Pijpstraat en in de nabijgelegen Wipstraat (alwaar vroeger woninginrichter De Naayer zat)

En op het Nieuwe Kerkhof, bij de voormalige woning van Jean-Paul Franssens

En in een café waar de bediening gedaan werd door geestelijk gehandicapten
Er was er een bij waarvan je steeds dacht Is ie het nou wel of niet?
Misschien moeten ze badges krijgen
Thee kostte er € 3,-
Bijkomende kosten zeg maar


At op het station een bamischijf
Smullers
Ach...
Niet slecht
Maar ja, ik maak ze zelf natuurlijk stukken beter
Search the blog!




Ik was in het Groninger Museum

De gebruikelijke flauwekulkunst tentoonstellingen

Een aardige tentoonstelling van Delftse vs Chinese / Japanse keramiek
Dat thema had ik ook elk jaar in Galerie Acquoy

Verder, ach...

Naast me bestelde iemand een Croque
Kreeg een tosti...



Zie wat Toeoeoet in het Chinees is


In een café zei iemand dat hij na een val Misofonie had

Ik realiseerde me dat ik Misovolkskeukenie heb
En Misonrcenie en Misoyvettenie

Ik at in dat café een werkelijk uitstekende tosti met tomaat, ansjovis en grote lichtgroene gehalveerde en geplette olijven


O ja! Ik kocht ergens uiterst lekkere Provencaals ingemaakte ansjovis, over ansjovis gesproken
Elke avond als borrelhapje een stukje op een kwart Tasty Tom, ach ach ach ach ach...

Ook uitstekend met een stukje sardienfilet van dat roze AH merk
(Pas op: je hebt gewoon en pikant)



Wat een bocht allemaal, God Gristus...
Château Mal de Tête...


En o ja!

In mijn stamcafé verbaasde ik het personeel door ipv als altijd "Een thee Earl Grey" te bestellen "Een thee Earl Grey, een appelsap, en een tosti Mozzarella Chorizo"

Doe maar ruig


De San Fermínes van vandaag laten zich uitstekend omschrijven zoals de website ervan dat deed: Los Jandilla no tienen freno, de stieren van Jandilla hebben geen rem

Zie de encierro van vandaag hier (alle links hier in een nieuw venster)
Uhh! Die link geldt alleen vandaag!!

(Gisteren was het "De perfecte encierro", dus te saai om naar te kijken)




Geduld!
Overmorgen!



Vanavond leuk ik een Pizza Margherita op, met die fantastische Provencaalse ansjovis, Taggia olijven, door erg mooie Kreta olijfolie (merk Terra Creta) gehaalde roze ui en knof en een mooi groen pepertje

Ach ach ach ach ach wat hebben die Retteketet, Jonas en de Walvis (aka Jonas Fluit en Kaat Mossel), Smak, Hahabets, Vreugdeloos, Huivers, Hoepel, Kleynejan, Kleuter Woutwijk, Hamersmaak, Broekbaard, Boesje, Westerkwaken, Tracheotomie, Meneer Watkletstons, Klootweg, Verspillen en Van Urmen het toch moeilijk als je het goed bekijkt!
Woehahahahahahaha!!!


Ik ga nu écht lekker eten!

Niks augurkenschuim of pastinaak!!

Doehoei!!!