woensdag 11 januari 2017

Pastinaak

















Ik wens iedereen trouwens nog alle goeds en veel gezondheid en allerlei onverwachte, leuke, gekke dingen en spekjes en lekkere jus en varkenswang en zuurkool en mooie soep en slagroom met verse vruchten en slagroomsoesjes en pizza en bami en rode kool met een sudderlapje en oesters en mosselen en weer oesters en lekkere frites in een puntzak met veel mayonaise dat je hand ook helemaal onder zit, en andijviestamppot met een bal gehakt en zo'n fijn glas (op een voet) met trappist en een lekker stuk kaas met mosterd en selderiezout en gebakken aardappelen,en roggebrood met geitenkaas, pindasaus, nou ja, zoiets.

Ik ben gewoon blij dat die zeikdagen voorbij zijn. Het hele opgefokte gedoe kan me gestolen worden. Nooit iets om gegeven en daardoor vaak ruzie gekregen met mensen die wel zo nodig wilden doen of het leuk was en nu al heel lang weer dood zijn.

Ik heb overigens vanmorgen om vier(!) uur mijn bed uit elkaar gehaald, matrassen naar beneden gesleept, om half acht stond "Beter Bed" voor de deur om de nieuwe boel te brengen. Die gasten waren verbaasd dat ik de hele oude rotzooi al (in plastic zakken) beneden had staan. Was gewoon nodig, anders had de hond de hele troep kapot gemaakt. Nu ga ik door met weggooien van andere spullen.

Ik vond een grote zak rijst "Voor paella en risotto".
Enfin: olie in pan, spekjes, uien, knoflook, paprika, aan stukjes erin. Pastinaak (sorry Maarten), peterseliewortel (ben je er nog?), rijst, scheut witte wijn, daarna soeplepels hete bouillon erbij , daarna appels aan stukjes erdoor, p/z, Paturain en slagroom toevoegen, alles op, echt lekker. ik ga naar mijn bed.

Dag, Loek