dinsdag 15 november 2016

Daar ben ik weer


Maar ja, op  een schip, zowat in het aardedonker, dat schiet niet op...

Zat bij Hoppe, vroeg me af naar Nam Kee of naar die hoek aan het einde van de Nieuwe Herengracht
Werd het laatste
Die oesters kan ik ook zelf maken...

Cafe Scharrebier
Aardige mensen, uitstekende wijn, veel beter dan bij Hoppe

Maar ja
Ik bestel droge witte wijn en ze vragen of ik er ijs in wil
Hoezo ijs
Hadden ze Oude jenever verstaan
Ja dat dronk u toch altijd, oude jenever  met ijs...
Ik zeg Dat is Godverdomme 10 jaar geleden...

Ik kwam ooit met een sjiek wijf bij Samson in Nijmegen
Ik zeg 10 jaar niet geweest hier...
Ober in jaquet, Mevrouw wilde een droge sherry natuurlijk
Zegt die ober En meneer een oude jenever met ijs zeker
"10 jaar niet geweest"...

Dat cafe waar P het over had, op Rapenburg, dat bestaat niet meer
[fout; was niet op Rapenburg; is De Druif, zowat naast Scharrebier]

Ik had geen zin meer in rondsjouwen en nam drie rode wijn in Cafe De Druif
Met cassavechips en met bitterballen
Alles erg lekker
Aparte tent met uiterst aardige horrelbeen bediening

Zo


(Die Otto Kleinstemans en die Marco Gluipers, die zijn nog  steeds aan het spammen hier; als je naar de Blogspot statistics kijkt, dan zie je dat; maar ja, kijk je naar Google Analytics, dan  zijn die sneue blaaskaken nergens te zien...)