maandag 6 juni 2016

Planning




Zie de rare gek hier (alle links hier in een nieuw venster)



Denk-denk, dus...



Uhh, vanavond is geen probleem


Ik wilde wat maken met Bagoong (zie hier; acht keer zo smerig stinkend als rauwe trasi), zie wat ik wilde maken hier, maar ja, groene mango vergat ik te kopen, en die refo's hier die verkopen dat natuurlijk niet

Maar goed, ik trok wat uit de vriezer

Forsch boerenkoolstamp met een forsch geschapen stuk gepekeld Eisbein...



Dit is uit de biografie van Groucho Marx
Hello, I must be going
Schitterend!


Uhh eerst maar asperges


Ja, want witte (dat bedoel ik natuurlijk deze tijd van het jaar) (je staat verbaasd over het gezeur over groene, deze tijd van het jaar) kan je nog krijgen, uhh, kopen dan dus, en ik heb nog wat ideeën klaar liggen

Ik las vanmiddag trouwens Het Asperges Boek van Wiel Bastens, je wil niet weten hoeveel aspergerecepten daarin staan, ongelofelijk, ook veel met kreeft, truffel, you name it, maar ja, ik had die ideeën dus nog klaarliggen...

Dat boek, dat wordt, staat in agenda!, opengeslagen volgend jaar, een week vóór de opening van het aspergeseizoen!
U hoort van ons!
Verdomd!


Eerst maar iets wat enorm lekker moet zijn, nooit geproefd, asperges met foie gras
Foie gras tig geproefd, asperges tig, maar...

Maak ik die Ballotine van Sylvia Witteman en dan zo'n onbeschaamde plak naast die asperges, Zjee...




Geen antwoord
Niet van Koevoet, niet van Neusturk, noch van Simpsons
En zolang hier geen correctie staat, is er geen antwoord gekomen
We moeten maar eens diep DENKen...
[Antwoord is nooit gekomen; ze ontkennen dus de Holocaust]


En dan asperges-2


Dat wordt gewaagd!

Kijk, je hebt, of beter: je hád Kerrie djawa van Conimex
Niet meer te vinden
Een enorm fijne en, en daar gaat het nu om, enorm zachte kerrie, waarvan ik nog voorraad heb

Dat moet waw zijn bij asperges!
Als je super subtiel kookt dan dus natuurlijk
Dus niet alla Retteketet of Jonas en de Walvis

Je kan natuurlijk zelf op basis van koenjit ook kerrie gaan maken, maar ik, met al mijn kerrie-kennis, verdomd als het niet waar is, kan het niet evenaren vrees ik

En je hebt bij toko's en zo natuurlijk tig Kerrie jawa, maar dat is allemaal veel te sterk van smaak

Ik ben zo zeker van mijn zaak, dat ik het ook nog met coquilles ga eten, verdomd

Mijn voorraad Kerrie djawa, en ook Sambal tjampoer, ook van Conimex, ook niet meer te vinden, ook zo mooi licht en fris (die van Conimex dan dus), sloeg ik altijd in bij een supermarktje op het Rapenburg, maar dan in Amsterdam dan dus

Daar kwam ook altijd Majoor Bosshardt

Die een keer sperziebonen in een papieren zakje deed en mij toevoegde Ik zal het zakje maar open laten want anders denken ze misschien dat ik er aardbeien in stopte als ik zeg bonen
Ik zeg Mevrouw, die kans lijkt mij zeer gering, om niet te zeggen verwaarloosbaar!

(Dat ik haar complimenteerde met onbevreesdheid nav een uitspraak in Trouw, overwogen een lesbische relatie te beginnen, vond ze zeer vreemd)

[Peter Schaap:
Ik ken dat winkeltje .
Schuin tegenover cafe De Druif.
Boven De Druif woonde een nazaat van J.J.A. Goeverneur (vertaler Prikkebeen).
Enigzins verwarde lieve schat.
Ze deed soms boodschappen in d'r blootje bij dat supermarktje waar jij het over hebt.
En dan kwam de kastelein van de Druif d'r ophalen ("Is het weer zover") en terug naar boven sturen.
]




Goed
Nu de rest

van de planning dan dus


Sauce soubise met garnalen-eieren-pasta en Tau kwa
Zie hier en zie hier, jullie weten ook echt niks...


Dat varkensvlees met die bagoong dan dus en die groene mango


Roerei, mais-gnocchi (met wat reuzel erdoor) en shiitake, teryaki gemarineerd


Nou, en met die twee keer asperges is dat weer vijf keer eten
Klaar


Die asperges met foie gras eet ik met Frieslander friet gebakken in ganzenvet, verdomd, ik zweer het

En die met coquilles, verdomd-kwadraat, die eet ik met gebakken banaan


Nou jullie weer


Echte Dementia pugilistica heb ik pas als ik met augurkenschuim aan de slag ga





Ik had het er trouwens met die lui van de Volkskeuken vanavond nog over, dat hun gezeur, dat dat net zo iets is als dat gezeur van die gemankeerde puntje puntjes (je mag het niet benoemen) van Radio 4.

Simeon ten Holt, Philip Glass, Arbo Paard (Is zeer bejaard), Eutfeut, noem ze maar op

Dat is een heel speciale afdeling van de muziek

Misbruikte Misdienaartjes Muziek