woensdag 20 april 2016

Eco groentjes

















Ik kom blijkbaar "gevaarlijk" over bij mensen. Wiebel sleurt me over de stoep. Ik vroeg aan een uitermate beschaafde Indonesische heer, die sportief oogt "Zou u mijn hond niet een keer mee uit willen nemen?" De man ging akkoord, stond dezelfde avond aan de deur, nam Wiebel mee en bracht hem na een half uur terug, de hond wilde niet mee. Enfin, ik bedankte hem en ik heb de man nóóit meer gezien.

Een ordinaire vent, twee meter hoog met een pitbull, vroeg mij hoe het met Wiebel gaat. Ik greep mijn kans, vroeg aan hem of hij die hond mee wilde nemen. 's Avonds stond hij aan de deur, Wiebel liep mee, hij bracht hem later terug en beweerde dat hij deze prima hond binnen een week afgericht zou hebben. Ik heb hem nooit meer gezien. Gisteren viel mij een vent op die zijn pet in zijn ogen zette.Was die pitbull eigenaar!
Die mensen hebben blijkbaar een soort schrik van me. Nou ja, het zal wel.

Ik had vorige week een super feest georganiseerd voor mevr. A, ze werd 87. Een ingehuurde accordeonist/zanger trad op. Alle mummies die ook op de afdeling zitten kwamen weer tot leven, mevr. A. herinnerde alle liedjes weer en heeft 's avonds in het café van het huis een optreden aan de piano gegeven. Een oude vent, wie is niet meer oud, kwam naar ons tafeltje en zei dat hij zo genoten had. Bleek uit de band van Peter Koelewijn te komen. Ik vroeg "waarom vormen jullie dan geen gelegenheidsbandje?" Hij: "Ben je mal, niemand heeft nog een fatsoenlijk instrument en voor de rest zijn het ingeslapen zeurkousen".

















Ik zit hier toch zo'n lekkere soep te eten van al die stoffige groentjes die ze in de ecowinkel verkopen. Heerlijk, en dan dat kruidenmengsel van de Turk i.p.v. bouillonblokjes. En uitgeknepen verse worst van de goede slager i.p.v. soepballen.

Yvonneke belde zojuist dat ze gisteren naar dat nieuwe kookprogramma (er wordt gekookt door Jonah Freud en haar dochter) had gekeken (op mijn advies) en ze maakten er een stoofpotje met vier plakken ontbijtkoek en op het eind zag je in het pannetje een soort soep met balletjes. Vies! Ik heb haar verteld dat dat mens niet kan koken.

Kregen we het over de zoete aardappel
Vroeger had je Fredje Slegers in Eindhoven met een fijne eettent. Yvonne haar favoriet was zoete aardappel met knoflooksaus of met kruidenboter.
Ik ga het vanmiddag of morgen maken.