maandag 25 april 2016

Aan huis (2)



(Dit is de eerste aflevering van foto's van inkopen in Duitsland, het afgelopen weekend)


Vier nieuwe spelers

Zie de eerste aflevering hier (alle links hier in een nieuw venster)
Bij elk staat de link erbij.


Er stond vandaag een artikel in het Parool over die thuisbezorgers van maaltijdboxen.
Laat ik eerst eens dat, wat ze schrijven over die vier waarover ik eerder berichtte, vergelijken met de informatie van toen, iets meer dan een jaar geleden (21 maart 2015).


Het artikel gaat over Hello Fresh, het bedrijf, toekomst... Daarnaast een vergelijking van de andere aanbieders, maar daarin ontbreekt Hello Fresh, dus we moeten naar de website. De box kostte € 34,- (altijd en overal is dat voor drie maaltijden, twee personen) en dat kost nu € 39,-. 5 maaltijden 6 personen is gelijk gebleven in prijs, € 129,-.

In het artikel een en ander over gedoe wat er was met de proefbox (zat je vast aan meer boxen), en nu gooien ze het over een andere boeg: "... bestel dan onze proefbox" maar niks knopje waarop je dan kan klikken. Je moet in het hoofdmenu naar Bestellen en dan flink naar beneden scrollen.




Streekbox nu

Die was € 29,- en € 34,50, en nu € 39 en € 49.

Toen schreef ik "'biologisch' (maar niet 100% lijkt me)", en nu is daar geen sprake meer van.

"Streekproducten"


Marley Spoon

De prijs is hetzelfde gebleven, of zowat.


Beebox

€ 30,- en € 50,- (twee en vier personen) zijn € 38,- en € 56 geworden.

Beebox is bio, mét EKO keurmerk.




Vier nieuwe nu


Allerhande box

Zie hier

Een groot voordeel is dat je er je verdere boodschappen zonder extra kosten bijgeleverd kunt krijgen.
En: geen abonnement. Bestellen voor een keer of niet bestellen.

Prijzen twee en vier personen € 35,- en € 49,-. Steeds dus: drie maaltijden.

Wat ik miste bij die anderen en hier wel zie: je kan kiezen welke dag het wordt bezorgd; die van vandaag-besteld (25 april) kan je tot en met 30 april laten bezorgen.

Maar: ze bezorgen niet overal, en die anderen wel...



Eiszapfen, ijspegels
Radijs is dat


Mathijs Maaltijdbox

Zie hier

€ 39,- en € 59,-

"Wij zijn fan van biologisch" oftewel het is niet helemaal biologisch

"De meeste producten komen uit Nederland" oftewel...



Mergballetjes voor in de soep


De Krat

Zie hier

Nederlands spul (mij maakt dat geen moer uit, in tegendeel zelfs dikwijls) en duurzaam geproduceerd (gelukkig maar!)

€ 38,- en € 58,-.



Ik had reuzel gemaakt, veel te veel, weggegeven
Had ik het nodig, bleek ik alles weggegeven te hebben...



Jumbo tot slot

Die moeten er nog mee komen

Belooft "bereikbaar en betaalbaar voor het grote publiek" te worden...



O!
Zie een vergelijkingssite hier!