maandag 18 augustus 2014

Vaat

















Een hele goede kennis vroeg “Kook jij elke dag?”
“Jawel, en tegenwoordig ook voor mevrouw A”.
Kennis: “Kan jij koken?”
“Soms.”
Kennis (altijd een kordate handelaar geweest): “OK, ik betaal jou ervoor, zou je dan ook voor mij willen koken?”
“Nee.”
Kennis: “Wat doe jij toch altijd moeilijk, ik eis niets bijzonders, een stukje vlees, een stukje vis.”
“Doe ik al helemaal niet, jij met je stukje vlees elke dag, bah”.
Hij: “Wat maak jij dan?”
“Ik rommel gewoon fijn  met allerlei lekkere leuke dingen, soms is het lekker, soms is het gewoon.”
Kennis: “Ook goed”.
“Nee, er is niks goed. Dan kom jij al vroeger en zegt: 'Heb je even een pilsje' en dan zit je al aan mijn  tafel en ik heb geen zin om erbij te zitten, ik wil gewoon allemaal shit op televisie zien. Dan ga jij eten en na afloop ga je zeggen 'Gòh, nou een lekker kopje koffie' en dan blijf ik beleefd en heb daardoor al mijn programma’s gemist en blijf achter met een hoop vaat!”
Kennis: “Ik snap jou werkelijk niet, je knauwt alles kapot”.

Dag, Loek